رباتی که می خواهد با شما دوست باشد

رقابت تنگاتنگی بین شرکت های مختلف برای طراحی و ساخت ربات های خانگی در جریان است. آمازون درحال کار روی یک ربات خانگی با قابلیت های مختلف است؛ درحالیکه ربات های خانگی دیگری مانند Kuri، Pepper و Buddy طراحی و به بازار معرفی شده اند.

اما تفاوت اصلی ربات Misty II با سایر ربات های خانگی، پلت فرم توسعه ای برای برنامه نویسان و دانشجویان است؛ از این طریق آنها می توانند مهارت های مختلفی را به ربات اضافه کنند.

مراقبت از سالمندان، یکی از حوزه های مهمی است که برنامه نویسان می توانند روی آن کار کنند. با افزودن مهارتی خاص، ربات Misty II می تواند از یک مدل بینایی رایانه ای برای تشخیص افتادن فرد سالمند روی زمین استفاده کند و درصورتی که فرد پاسخی به واکنش ربات نشان ندهد، ربات می تواند با مراکز امدادی تماس تلفنی برقرار کند.

یکی دیگر از مهارت های این ربات (که توسط محققان شرکت توسعه یافته است) استفاده در محیط اداری است. ربات Misty II قادر به ثبت چهره افراد، توانایی خوشامدگویی به میهمانان و اطلاع به مسئول مورد نظر است.

 

البته ربات Misty II می تواند کاربردهای شخصی تری نیز داشته باشد. یکی از نکات جالب توجه، تغییر حالت چشم های ربات (روی صفحه LCD) در واکنش به محرک های مختلف مانند حالت چهره یا نوع صدای فرد است.

ربات های Kuri و Buddy با قیمت های بیش از 500 دلار به بازار عرضه شده اند؛ ربات Pepper هم که برای کسب و کار طراحی شده است، به صورت ماهانه (360 دلار در هر ماه) اجاره داده می شود.

ربات دوست داشتنی Misty II نسبت به نمونه های مشابه، قیمت نسبتا بالایی دارد و پیش فروش آن با قیمت 2 هزار دلار و تحویل در ماه فوریه 2019 (بهمن 97) آغاز شده است.  

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: cnet

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا