هفتمین کنگره پیشگامان پیشرفت با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

به گزارش ایرنا، «علی متقیان» دبیر هفتمین کنگره پیشگامان پیشرفت درباره این همایش گفت: در این کنگره 400 نفر از میان 960 ثبت نام کننده برای حضور در کنگره دعوت شدند که از این میان 323 نوشته شامل مقالات مختلف و نیز 42 مقاله به صورت شفاهی ارائه شد. 

وی، موضوع این کنگره را پیشرفت ایران از نگاه جوانان عنوان کرد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته قرار است از ایده های جوانان در کنار نظرات اساتید و تدوین الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت استفاده شود.

متقیان، لازمه پیشرفت را حرکت رو به جلو و هدفمند عنوان کرد و گفت: هیچ رشد، حرکت و تکاملی به وجود نمی آید مگر اینکه از دوره جوانی شکل بگیرد.

او با تأکید بر اینکه برای پیشرفت باید هدف را شناخت، افزود: در این مسیر باید علاوه بر شناسایی موانع، مسیر حرکت رو به جلو را هموار کرد که این امر مستلزم شناسایی راه های رفته بزرگان در گذشته است.

دبیر هفتمین کنگره پیشگامان پیشرفت اضافه کرد: اگر درست و بدون شعارزدگی بدانیم چه گذشته ای داشته ایم و حال در چه موقعیتی قرار داریم، می توانیم بگوییم چه برنامه ای برای پیشرفت ایران در آینده خواهیم داشت. 

متقیان خطاب به دانشجویان شرکت کننده در این آیین گفت: فردای ایران اسلامی به وسیله شما جوانان رقم می خورد بنابراین قلم به دست بگیرید و برنامه ریزی کنید.

به گزارش ایرنا، در این آیین برخی صاحبنظران و دانشجویان ممتاز دانشگاه ها در زمینه های «اندیشه و پیشرفت»، «معماری و پیشرفت» و «اقتصاد و پیشرفت» به بررسی دیدگاه های خود پرداختند. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا