چهره ماندگار رشته مدیریت: کشور نیازمند شکل گیری سازمان نظام مدیریت است

به گزارش ایرنا، پروفسور سید مهدی الوانی روز پنجشنبه در آیین نکوداشتی که برای این چهره ماندگار رشته مدیریت در پردیس فارابی قم دانشگاه تهران برگزار شد، ابراز داشت: مراسم امروز نکوداشتی برای همه کسانی است که در توسعه دانش مدیریت نقش داشته و افراد زیادی برای رشد دانش مدیریت در کشور تلاش کرده اند. 

وی بیان داشت: کشور ما منابع نامحدود طبیعی و زیر زمینی و منابع بیکران نیروی باهوش و با ذکاوت دارد اما متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت نمی توانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم. 

وی افزود: احیای مدیریت، راه توسعه کشور است و از این رو باید سازمان نظام مدیریت در کشور شکل گیرد تا مساله مدیریت در ایران نظام مند شود.

الوانی اظهار داشت: اهالی رشته مدیریت باید پیگیر تاسیس سازمان نظام مدیریت باشند تا این رشته از نظر علمی و اجرایی جدی تر تلقی شود و راه اندازی این سازمان از لازمه های امور مدیریتی در کشور است.

وی یادآور شد: خود را شایسته تقدیر نمی دانم و اگر امروز توفیقی برای نکوداشتم حاصل شده است آن را مدیون خانواده ای هستم که با کمک آن ها توانستم به مدارج بالای علمی دست یابم.

رونمایی از کتاب یادمان استاد الوانی، پخش کلیپ مصاحبه با بزرگان مدیریت، وصف پروفسور الوانی از زبان بزرگان مدیریت کشور، تجلیل از این استاد و کاشت درخت به مناسبت این نکوداشت در محوطه پردیس فارابی از برنامه های آیین نکوداشت پروفسور سید مهدی الوانی بود.

دکتر سید مهدی الوانی در سال 1323 در محله امیریه تهران در خانواده ای متوسط چشم به جهان گشود؛ وی پس از اخذ مدرک فوق لیسانس در رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزش و پرورش، فوق لیسانس مدیریت را در دانشکده علوم اداری و مدیریت بازرگانی کسب کرد. 

وی پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد، چون در این ایام در مرکز آموزش مدیریت دولتی مربی بود برای ادامه تحصیل عازم آمریکا شد و در آنجا فوق لیسانس و دکترای مدیریت دولتی خود را از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در رشته مدیریت دولتی اخذ کرد و به عنوان استادیار در مجتمع علوم اداری که سپس به دانشگاه علامه طباطبایی تغییر نام داد، مشغول به کار شد. 

وی تاکنون 30 جلد کتاب در زمینه مدیریت تالیف و ترجمه کرده است و در حال حاضر نیز فعالیت های علمی خود را در قالب تالیف کتاب و مقاله با دانشجویان جویای علم خود ادامه می دهد. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا