نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

امکان تحرک معلولین با استفاده از جلیقه زیستی

بر اساس گزارش رسمی منتشر شده از سوی بیمارستان مونته کاتون Montecatone Hospital در منطقه Imola در بلونیای ایتالیا ، پروژه تحرک بخشی به معلولین که از سوی این مرکز اجرا می شود ، با موفقیت های چشمگیری همراه بوده است . در این پروژه ، نوعی جلیقه بایونیک bionic suits یا پوشش خارجی موتور دار motorized exoskeletons برای بیمارانی که به دلیل مصدومیت های نخاعی و ستون فقرات دچار آسیب دیدگی شده اند ، استفاده می شود که آن ها را قادر به فعالیت و تحرک خواهد کرد . در این پروژه ، 250 فرد بیمار با کمک این جلیقه تحت آزمایش تحرک قرار گرفته اند .

شایان ذکر است که این جلیقه بایونیک در ایالات متحده آمریکا ساخته شده است و Ekso-Gt exoskeletons نام دارد . این جلیقه به مانند یک پرستار و دستیار شخصی به معلولین کمک کرده و آن ها را قادر به حرکت می سازد . هزینه این جلیقه 200 هزار یورو بوده با پشتیبانی و سرمایه گذاری موسسه غیر انتفاعی مونته کاتون ، واحد ایمولا Imola Credit Union Foundation and Montecatone non-profit  تهیه شده است .

استفاده از این جلیقه های بیونیک ، بیمارستان فوق را تبدیل به یکی از مراکز اصلی و مهم توانبخشی به معلولین در کشور ایتالیا و قاره اروپا خواهد کرد .

در همین زمینه دکتر جاکوب بوناویتا Jacopo Bonavita مدیر بخش نخاع بیمارستان مونته کاتون اعلام کرد : " این جلیقه های بایونیک قرار نیست جای عملکرد ویلچر ها را بگیرد بلکه هدف اصلی ما در این پروژه ، جایگزینی کمبود و ضعف در عملکرد اندام تحتانی بیماران بوده و تلاش می کنیم ان ها را قادر به راه رفتن کنیم . "

این تکنولوژی جدید به صورت یک جلیقه قابل پوشیدن طراحی شده و هدف اصلی آن کمک و حمایت از بیماران دارای آسیب های نخاعی است .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل