نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تلاش برای تبدیل کارخانه سلولی به یک گرید جهانی

در این کارخانه که با همکاری پژوهشگاه رویان و شرکت گروه دارویی برکت در یافت آباد تهران راه اندازی شد، محصولاتی مانند منیوسل، ریکالرسل، رنیودرم سل، لیپووس سل، مزستروسل و دستروسل که در درمان بیماری های مختلف قلب و عروق، پوستی، سیستم اسکلتی و سیستم دفاعی بدن کاربرد دارند، تولید می شوند.

نخبگان خود را معرض کار و تلاش قرار دهند

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری در این مراسم تأکید کرد: توانمندی های ایران نسبت به شناختی که آمریکایی ها دارند، بسیار بالاتر است، ما در داخل کشور عادت کرده ایم که مشکلات را بزرگنمایی و توانمندی های کشور را کوچک نمایی کنیم.

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: کسانی که در خط مقدم فعالیت هستند باید حمایت شوند تا بتوانند به خوبی این مسیر را دنبال کنند و هر کس توانی دارد به صحنه بیاید و توان خود را در خدمت کشور قرار دهد. همه نخبگان یک بار دیگر خود را باید در معرض کار و تلاش قرار دهند تا کشور از این مرحله عبور کند.

کاهش هزینه‌های سلول‌ درمانی با راه‌اندازی کارخانه سلولی در داخل کشور

دکتر ناصر اقدمی، رییس مرکز سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان و مدیرعامل شرکت سلتک‌فارمد در گفتگویی با سیناپرس (دی 96) عنوان کرد: کارخانه سلولی طرح بزرگی است و ما همه تلاش خود را می‌کنیم که این صنعت را به بازارهای جهانی معرفی و آن را به یک گرید جهانی تبدیل کنیم، چراکه مطمئن هستیم پشتوانه تحقیقاتی خوبی در این زمینه داریم.

وی (در بخشی از این مصاحبه) خاطر نشان کرد: قطعا با راه‌اندازی کارخانه سلولی در داخل کشور، هزینه‌های سلول‌درمانی کمتر خواهد شد. در سطح خاورمیانه فعالیت‌های مشابهی در این زمینه انجام نشده است و با راه‌اندازی این کارخانه سلولی، به جمع اولین‌ها در این حوزه پیوسته‌ایم. برای این‌که بتوانیم به تدریج خودمان را بازار معرفی کنیم، کشورهای عراق، عمان و ترکیه نیز از اهداف اولیه ما در بازارهای منطقه‌ای هستند. کشورهایی مانند مالزی و هند که از مراکز مهم شرق آسیا هستند، از جمله بازارهای هدف ما هستند. حتی برای صادرات بسته‌های فناوری نیز برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

کارخانه‌ای برای تولید سلول‌های بنیادی

دکتر اقدمی گفت: این فناوری در داخل کشور تولید شده است و این نخستین بار است که به چنین دستاوردی دست یافته‌ایم. تردیدی نیست که چالش‌های زیادی در این زمینه وجود داشته باشد چراکه تجربه فروش فناوری نداشته‌ایم و با بازارهای فروش فناوری آشنایی نداریم. کشورهای قدرتمندی در این حوزه وجود دارند و امیدواریم با حمایت‌هایی که همچنان ادامه دارد، بتوانیم این چالش‌ها را پشت سر بگذاریم.

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل