ابداع روش جدید درمان سرطان

در سال های اخیر ، تلاش ها و پژوهش های بسیاری برای یافتن داروئی موثر جهت بهبود و مداوای بیماری کشنده سرطان انجام شده است . بیشتر این تلاش ها و نتایج به دست آمده از آن ها  ، نشان دهنده پتانسیل و ظرفیت بالای روش های شیمی درمانی و داروهای ترکیبی بود .

به تازگی و بر اساس مطالعات منتشر شده در آخرین شماره مجله مطالعات سرطان journal of Cancer Research مشخص شد که پژوهشگران موفق به ساخت داروئی جدید برای مداوای سرطان شده اند که هیچ نوع عارضه ای نداشته و سمی نیست . این دارو از ترکیب نوعی داروی کاهش دهنده کلسترول و داروی استروئدی پیشگری کننده از بارداری ، ساخته شده است و می تواند طیف وسیعی از بیماری های سرطانی را تحت پوشش قرار دهد .  در این مطالعات ، پزشکان و پژوهشگران دریافتند که داروی فوق می تواند سلول های سرطانی را به روشی کاملا جدید و برخلاف سایر روش های پیشین ، از بین ببرد . این دارو از ورود انزیم های تولید کننده اسیدهای چرب که سلول های سرطانی برای تکثیر و رشد خود به آن ها نیاز دارند ، جلوگیری کرده و به این ترتیب بیماری سرطان مهار می شود .

سوالی که در این میان برای بسیاری از پزشکان و متخصصین این حوزه ایجاد شده ، امکان استفاده همزمان این دارو با روش شیمی درمانی است . نتایج استفاده از این دارو در بیماران کهنسالی که دچار سرطان مغز استخوان acute myeloid leukaemia (AML)  حاد شده بودند نشان می دهد که استفاده از این دارو سبب شده است تا میانگین زنده ماندن این افراد در برابر این بیماری پس از استفاده از این دارو و در مقایسه با روش های پیشین ، به میزان سه ماه بیشتر شده است . در حال حاضر از این دارو به صورت ترکیبی جهت درمان کودکان مبتلا به نوعی از سرطان غدد لنفاوی موسوم به Burkitt’s lymphoma (BL) استفاده می شود . این سرطان ، شایع ترین نوع سرطان رایج بین کودکان کشورهای شرق آفریقا محسوب می شود .

پژوهشگران اعلام کرده اند که دارو فوق که BaP نامیده می شود ، می تواند برای درمان سرطان هائی از قبیل : سرطان غدد لنفاوی شامل : Chronic lymphocytic leukaemia و Non-Hodgkin lymphoma (some types) ، سرطان پروستات ، سرطان روده بزرگ و سرطان مری استفاده شود .

 منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا