پرداخت حقوق به کشاورزان برای حفاظت از محیط ‌زیست

امروزه زندگی ما با گذشته تفاوت بسیاری کرده است و تنها کافی است تا میزان حیواناتی که در بچگی در اطرافمان می‌دیدیم را با شرایط فعلی مقایسه کنیم. موجوداتی مانند پروانه‌ها به‌شدت در محیط‌های شهری کمتر شده‌اند و این امر تنها یک جنبه کوچک از فقر زیست‌محیطی زندگی شهری است.

در یک نظرسنجی که به‌تازگی در بریتانیا انجام‌شده است، 85 درصد شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که در مقایسه با دوران کودکی خود تعداد بسیار کمتری از خارپشت‌ها، سنجاب‌ها و پروانه‌ها را مشاهده می‌کنند. این موضوع به این معنی است که طبیعت در حال نابودی و پس کشیدن خودش از محیط زندگی انسانی است.

حال راه‌حل این موضوع چه خواهد بود؟ این نظرسنجی که شامل شرکت بیش از 2 هزار فرد بالغ در بریتانیا بوده است، نشان از علاقه شدید انسان‌ها به بهره‌گیری از طبیعت دارد. تقریبا 74 درصد شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که قصد دارند تا تعطیلات خود را در محلی که دارای طبیعتی جذاب است سپری کنند.

از سوی دیگر طرح پیشنهادی وزیر کشاورزی انگلستان که پس از برگزیت ارائه شده است نیز در این نظرسنجی به بوته اقبال عمومی گذاشته شده است. این طرح شامل پرداخت حقوق به کشاورزان در راستای حفاظت از محیط‌زیست است و در نظرسنجی یاد شده، نزدیک به 90 درصد از شرکت‌کنندگان موافقت خود با این طرح را اعلام کرده‌اند.

تونی جونیپر به‌عنوان یکی از مدیران سازمان WWF که مجری این طرح بوده است دراین‌باره می‌گوید: «بیشتر مردم می‌توانند ببینند که دنیای طبیعی ما در خطر تحلیل است. آن‌ها تعداد کمتر پروانه‌ها، زنبورها و پرندگان را در مقایسه با کودکی خود درک کرده و از دولت می‌خواهند که برای معکوس سازی این روند تلاش کند. کشاورزی 75 درصد وسعت زمین‌های بریتانیا را در اختیار دارد و بزرگ‌ترین فرصت برای معکوس سازی روند نزولی طبیعت را ارائه می‌کند. پشتیبانی از کشاورزان می‌توان یک گاه بزرگ برای حفاظت از طبیعت و حیات‌وحش باشد و می‌تواند تاثیری مثبت بر روی این امر داشته باشد. نظرسنجی ما نشان داد که مردم از حمایت دولتی از کشاورزان راضی هستند.»

منبع: itv

ترجمه احمد محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا