بازسازی حادثه تسلا نزدیک بود تلفات بدهد

شرکت خودروسازی تسلا یکی از مشهورترین نامهای دنیای مدرن ما به‌حساب می‌آید. این شرکت توانسته است تا باعرضه خودروهای برقی ویژه خود بسیاری از دانشمندان را به خود جلب کند. بااین‌وجود به نظر می‌رسد که سایه مشکلات در مقابل این شرکت قرارگرفته است.

چندی پیش یکی از خودروهای این شرکت که از سیستم کمک راننده نیمه‌خودکار بهره می‌برد، به‌صورت عجیبی با یک تصادف شدید با گاردهای بتونی میانه جاده روبرو شد. این حادثه به مرگ راننده منتهی شد و دردسرهای قانونی فراوانی را برای تسلا به همراه آورد ولی به نظر می‌رسد که کاربران به این راحتی از این ماجرا دست نخواهند کشید.

به‌تازگی یکی از کاربران دیگر این خودرو اقدام ه ورود به همان جاده کرده و سعی کرد تا کار را به دستیار هوشمند خودروی یاد شده بسپارد. او در هنگام انجام این کار از جاده و خودروی خود فیلم گرفته و به‌صورت کاملاً هوشیار در پشت فرمان حاضر بود. سیستم نیمه‌هوشمند یاد شده با ورود به این جاده دو بانده، به‌جای قرارگیری دریکی از باندها، کاملاً در وسط جاده قرارگرفته و روی خط رانندگی کرد.

اندکی جلوتر، بلوک‌های بتنی در انتظار راننده بودند ولی او توانست تا با عکس‌العمل به‌موقع، کنترل خودرو را در اختیار گرفته و به سراغ پیشگیری از تصادف برود. این امر اثبات می‌کند که سیستم یاد شده به‌هیچ‌عنوان قابل‌اعتماد نیست. البته شرکت تسلا از این سیستم به‌عنوان یک دستیار یاد می‌کند و کاربرانی که به این سیستم اتکا می‌کنند، به‌صورت منظم پیام‌های امنیتی را در اتاقک خودروی خود دریافت خواهند کرد.

راننده متوفی نیز پیام‌های یاد شده را دریافت کرده بود ولی به آن‌ها بی‌اعتنا بود و همین امر نیز موجب شد تا تصادف یاد شده برای او مرگبار باشد. این امر می‌تواند موجب شود که انسان تکیه کمتری بر روی ساختارهای هوشمند داشته و بیشتر بر روی هوش خود تکیه داشته باشد. شایان‌ذکر است که تسلا هنوز نسبت به این موضوع عکس‌العملی نشان نداده است.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا