ایستگاه فضایی چین در آستانه سقوط به زمین

به احتمال بسیار زیاد ایستگاه فضایی چینی که با نام کاخ آسمانی 1 (Heavenly Palace 1) شناخته می‌شود دروغ آوریل بزرگی را بر روی سیاره ما اعمال کند.

آخرین پیش‌بینی در مورد زمان ورود موفقیت‌آمیز این سفینه به اتمسفر زمین و سپس بازگشت موفقیت‌آمیز آن به سطح این کره خاکی به احتمال بسیار زیاد تا اول ماه آوریل به پایان خواهد رسید. آژانش فضایی اروپا در روز شنبه اعلام داشت که بازه زمانی این ایستگاه فضایی چینی به زمین در روزهایی بین 30 مارس و 2 آوریل خواهد بود.

به‌روزرسانی‌های اخیر از دیگر ناظران مدار کره زمین نیز بازه زمانی بازگشت ایستگاه فضایی تیانگونگ 1 (نام چینی کاخ آسمانی 1) را حدود اول ماه آوریل با احتمال خطای 4 روز پس‌وپیش محاسبه کردند. البته به‌بیان‌دیگر انتظار می‌رود که این سفینه فضایی 8500 کیلوگرمی شکوه و جلال نهایی خود را در روزهای بین 28 مارس تا 5 آوریل از خود نشان دهد.

با این حال احتمال تغییر این بازه زمانی پیش‌بینی‌شده همچنان وجود دارد اما ازآنجایی‌که این سفینه فضایی هم‌اکنون به زمین نزدیک‌تر شده است احتمال فرود آن در روزهای آتی زیاد است. با این حال زمان دقیق فرود این ایستگاه فضایی غیرممکن است زیرا این سفینه به‌صورت بسیار سریع و قیر قابل هدایت در حال حرکت است.

همچنین بازگشت دوباره کاخ آسمانی 1 بین 43 درجه شمالی و جنوبی خط استوا خواهد بود که در نوع خود بخش بزرگی را از کره زمین را شامل خواهد شد.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا