توده زباله اقیانوس آرام به ابعاد سه برابر فرانسه رسید

زباله‌های پلاستیکی در طبیعت جذب نمی‌شوند و این موضوع بر هیچ‌کس پوشیده نیست. بااین‌حال به نظر می‌رسد که حتی اگر همین امروز تمامی ورودی زباله‌ها را به اقیانوس‌ها متوقف سازیم بازهم آسیب وارد شده به محیط‌زیست به‌شدت فراتر از حد تصورات خواهد بود.

بر اساس گزارش جدیدی که منتشرشده است، توده زباله‌های موجود در اقیانوس آرام به‌اندازه‌ای زیاد و بزرگ‌شده است که ابعادی باورنکردنی دارد. برای درک این موضوع کافی است توده زباله‌های بین هاوایی و کالیفرنیا را در نظر بگیرید. این توده که از چسبیدن زباله‌ها به یکدیگر تشکیل‌شده است، به‌اندازه‌ای بزرگ‌شده است که مساحت آن به سه برابر کشور فرانسه نیز رسیده است.

این ابعاد به کمک 30 قایق و برداشت تصاویر هوایی توسط هواپیما ممکن شده است و مجری آن نیز شش دانشگاه مختلف در ایالات‌متحده بوده‌اند. این دانشگاه‌ها و به‌صورت دقیق‌تر مراکز اقیانوس‌شناسی آن‌ها تصمیم دارند تا با آگاه ساختن جهان نسبت به این بحران بزرگ، سعی در کاهش تولید زباله و به‌خصوص پلاستیک داشته باشند.

به‌این‌ترتیب دفعه بعدی که یک‌تکه پلاستیک را به فاضلاب می‌اندازید به یاد بیاورید که امثال این توده تنها در آمریکا وجود ندارند بلکه در تمامی جهان شاهد وجود چنین مشکلی هستیم و تک‌تک ما برای رفع آن مسئول هستیم. همچنین به یاد داشته باشید که در مراحل تجزیه پلاستیک، یکی از مراحل به تبدیل شدن زباله به میکرو پلاستیک اختصاص دارد که این ماده به‌شدت برای محیط‌زیست سمی است و می‌تواند منجر به مرگ بسیاری از گونه‌های زیستی شود.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا