فروشگاه مرگبار اپل

شرکت اپل بدون شک یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌های جهان است و برند اپل برای سالیان متوالی به یکی از بزرگ‌ترین نمادهای عصر فناوری بدل شده است. یکی از موارد منحصربه‌فرد اپل را می‌توان فروشگاه‌های محصولاتی این شرکت دانست. این فروشگاه‌ها معمولا از جنس شیشه ساخته می‌شوند و طراحی بسیار زیبایی دارند.

بااین‌وجود به نظر می‌رسد که این طراحی بدون نقص نیست و مشکلات فراوانی را به همراه داشته است. برای بسیاری از ما پیش آماده است که با ندیدن یک شیشه، به آن برخورد کنیم و این امر در فروشگاه اپل بیشتر از مکان‌های دیگر به چشم می‌خورد. بااین‌حال مشکل اصلی انسان‌ها نیستند بلکه این فروشگاه‌ها برای پرندگان خطرناک است.

فروشگاه شعبه میشیگان اپل در نزدیکی رودخانه بنا شده است و همین امر هم موجب شده است که پرندگان زیادی در حوالی آن حضورداشته باشند. در این میان مشکل اصلی این است که پرندگان از ماهیت شیشه بی‌خبر هستند و به همین دلیل نیز تا به حال پرندگان متعددی با ورودی شیشه‌ای عظیم فروشگاه اپل برخورد کرده‌اند.

این موضوع موجب شده است که تعدادی از پرندگان با برخورد با این شیشه، جان خود را از دست بدهند. از سوی دیگر شعبه شیکاگوی فروشگاه اپل هم به خاطر داشتن تعداد زیادی پله پس‌ازاین در شیشه‌ای، مشکل زمین خوردن کاربران و خریداران محصولات اپل را به همراه داشته است.

به این ترتیب ممکن است که این شرکت به‌تدریج به فکر تغییر رویکرد خود در طراحی فروشگاه‌ها افتاده و زیبایی را در رتبه دوم و پس از امنیت قرار بدهد. البته سابقه اپل نشان داده است که این شرکت علاقه چندانی به‌سرعت بخشیدن چنین مواردی ندارد.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا