عرضه نسخه ویژه ویندوز 10 برای مدارس

شرکت مایکروسافت سال گذشته از سیستم‌های عاملی مانند گوگل کروم الهام گیری کرده و یک سیستم عامل جدید را طراحی کرده بود. این سیستم عامل جدید که با نام ویندوز 10 S شناخته می‌شود، در حقیقت یک نسخه کاملا ساده‌سازی شده از ویندوز 10 بود که با هدف استفاده در محیط‌های آموزشی طراحی شده بود.

این سیستم عامل به نحوی طراحی شده بود که تنها امکان دانلود و نصب نرم‌افزارهای بازار نرم‌افزاری ویندوز بر روی آن ممکن بود و به همین دلیل نیز به‌راحتی می‌توانست یک گزینه ایدئال برای مدارس باشد. در این میان استقبال مناسب از این سیستم عامل، مایکروسافت را به فکر بهبود رویکرد انداخت.

این شرکت قصد دارد تا از سال آینده میلادی، این نسخه از ویندوز را از حالت یک سیستم عامل مجزا خارج کرده و به‌عنوان یکی از اعضای خانواده اصلی ویندوز 10 عرضه کند. این امر موجب می‌شود که بتوان دسترسی آسان‌تری به این نرم‌افزار داشت. همچنین می‌توان انتظار داشت که قابلیت‌های ویندوز 10 S اندکی تغییر کند تا بتوان آن را برای استفاده در نقاط مختلف جهان نیز تحت نظر داشت.

شایان‌ذکر است که ورود سیستم عامل کروم، ضربه زیادی به ویندوز در محیط‌های اداری و آموزشی زده بود که ویندوز 10 S بخشی از این آسیب را برای مایکروسافت جبران کرد. به همین دلیل نیز این شرکت قصد دارد تا این ساختار را توسعه داده و کارهای خود را در کسب‌وکارهایی ازاین‌دست بیشتر کند.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا