نخستین خودروی تورینگ برای مسابقات اتوموبیل رانی

شرکت سئات، شاخه خودروسازی زیرگروه کمپانی فولکس‌واگن در کشور اسپانیا است. این شرکت به ساختن خودروهای سدان و هاچ بک ارزان‌قیمت مشهور است ولی به‌تازگی رویکردی جدید و عجیب را در پیش گرفته است که شباهتی با شرایط پیشین این شرکت نداشته است.

سئات اعلام کرده است که طراحی نخستین خودروی تمام الکتریکی تورینگ خود را به پایان رسانده است. این شرکت این خودرو را با نام کوپرا E-Racer طراحی کرده است و قرار است تا از آن در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کند. این امر موجب می‌شود که این خودرو با توجه رسانه‌ای ویژه‌ای همراه شود.

همچنین گفته می‌شود که قرار است تا مدتی پس‌ازاین نمایشگاه نیز شاهد نخستین رقابت این ماشین در مسابقات اتوموبیل رانی باشیم. از سوی دیگر با توجه به سابقه سئات در ساخت خودروهای ارزان‌قیمت نمی‌توان به‌صورت دقیق پیش‌بینی کرد که مشخصات این وسیله نقلیه الکتریکی از چه قرار خواهد بود.

در این میان تنها اطلاعات قطعی منتشرشده درباره کوپرا E-Racer را باید در مرحله اول، الکتریکی بودن موتور آن دانست. دومین مورد اطلاعاتی این خودرو هم به خروجی آن بازمی‌گردد که بر اساس اطلاعات منتشرشده، می‌توان انتظار خروجی 400 اسب بخاری پایدار برای این وسیله را داشت. البته این توان می‌تواند در شرایط بهینه‌سازی به‌صورت بهبود پیدا کند که شاهد رقم خروجی 671 اسب بخار نیز باشیم.

کوپرا E-Racer بر اساس بدنه تغییر یافته مدل سئات لئون TCR طراحی شده است و قرار است تا نخستین خودروی تورینگی تمام الکتریکی جهان باشد. به‌این‌ترتیب باید منتظر ماند و دید که آیا این شرکت می‌تواند با عرضه این محصول به شرایط قدرتمندتری دست پیدا کند یا خیر.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا