فرصت یک‌ساعته برای حذف محتوای تروریستی از اینترنت

اینترنت موجب شده است تا انواع و اقسام محتوا در اختیار انسان‌هایی قرار داشته باشد که شاید این محتوا برای آن‌ها مضر و خطرناک نیز به‌حساب بیاید. یکی از مخرب‌ترین انواع محتوایی که می‌توان در شبکه اینترنت به آن‌ها دسترسی داشت، محتوای تروریستی است.

این نوع محتوا ممکن است ذهنیت یک انسان را مسموم کرده و آسیب‌های اجتماعی فراوانی را به همراه داشته باشند و به همین دلیل نیز دولت‌های جهان در حال مبارزه با این مشکل هستند. در این میان اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است که مبارزه با محتوای تروریستی در شبکه اینترنت را تسریع کند.

این اتحادیه به غول‌های اینترنتی مانند گوگل و فیس‌بوک، هشدار داده است که تنها یک ساعت وقت دارند تا این نوع محتوا را از وب‌سایت‌های خود حذف کنند. به این ترتیب اگر محتوای اینترنتی مربوط به اعمال تروریستی، بیش از یک ساعت بر روی یک وب‌سایت باقی بماند، ممکن است آن وب‌سایت در فهرست ممنوعه اتحادیه اروپا جای بگیرد.

پیش‌ازاین این اتحادیه برای حذف این محتوا، فرصتی 24 ساعته به وب‌سایت‌های بزرگ جهان می‌داد ولی مسئولان کمیسیون مربوطه در اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده‌اند که 24 ساعت به معنای این است که فرصت کافی برای آسیب‌رسانی اجتماعی وجود داشته است و به این ترتیب این میزان را به یک ساعت کاهش داده‌اند.

این امر ممکن است فشار بسیار زیادی را بر روی غول‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی وارد سازد ولی در مجموع می‌تواند اثرات اجتماعی بسیار مناسبی را بر روی جوامع اروپایی و یا حتی جهانی بگذارد.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا