گزارش تصویری از خودروی مک لارن سنا

مک لارن نامی است که همیشه مترادف باقدرت بوده است و به همین دلیل هم استفاده از محصولات این شرکت همواره برای کاربران خاص و البته متمول ممکن بوده است. بااین‌وجود توجه رسانه‌ای به خودروهای مک لارن به‌شدت بالا است و به همین دلیل هم معرفی محصولات جدید این شرکت همیشه با هیجان فراوانی همراه است.

این شرکت به‌زودی از خودروی جدیدی به نام سنا (Senna) رونمایی خواهد کرد. این خودرو قرار است تا در نمایشگاه خودروی ژنو در سال جاری میلادی رونمایی شود و به همین دلیل نیز در این گزارش تصویری نگاهی به این خودرو می‌اندازیم.

مک لارن سنا دارای بدنه‌ای از جنس فیبر کربن است و رنگ‌بندی آن بیشتر مشکی از کار درآمده است. سایر بخش‌های بدنه که تقریبا ۱۰ درصد از کل رنگ‌بندی را تشکیل می‌دهند با رنگ‌های براقی مانند زرد طراحی ‌شده‌اند.

ساخت این خودرو، فرایندی زمان‌بر است. تعداد ۶۷ قطعه از اعضای خودرو از جنس فیبر کربن ساخته می‌شوند و ساخت این قطعات به مدت‌زمان ۱۰۰۰ ساعت نیاز دارد.

از سوی دیگر سرهم کردن قطعات نیز به‌تنهایی به ۲۵۰ ساعت زمان نیاز دارد و این امر موجب می‌شود که ساخت هر یک از نمونه‌های مک لارن سنا به ۵۲ روز کار شبانه‌روزی نیاز داشته باشد که در عمل ممکن نیست و با توجه به زمان‌های استراحت و عدم کارکرد، این زمان به بیش از ۴ ماه افزایش می‌یابد.

این خودرو یکی از گران‌ترین محصولات بازار مصرف به‌حساب می‌آید و مدل پایه آن يك ميليون دلار قیمت دارد. البته اگر بخواهید از قطعات ویژه فیبر کربن استفاده کنید، این رقم به‌شدت افزایش خواهد یافت.

گران‌ترین مدل مک لارن سنا با رقم 1 میلیون و 410 هزار دلار به فروش می‌رسد و به همین دلیل نیز تنها ۵۰۰ عدد از این خودرو ساخته خواهد شد.

نکته جالب این است که این ۵۰۰ خودرو از همین الان رزرو شده‌اند و شرکت قبل از معرفی رسمی خودرو، تمامی مدل‌های آن را فروخته است.

مک لارن سنا در میان خودروهای مک لارن، بیشترین سازگاری با جاده‌های عادی را دارد. این ماشین دارای یک موتور ۴ لیتری باقدرت ۷۸۹ اسب بخار است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا