رونمایی از روبات نجار

اره‌های حلقه‌ای معمولا بسیار ترسناک به‌حساب می‌آیند. این حلقه‌های تیز و برنده برای برش دادن چوب با دقت بالا به کار گرفته می‌شوند و بسیاری از افراد از استفاده از آن‌ها واهمه دارند زیرا استفاده از این ابزارها مهارت بسیار بالایی می‌طلبد. از سوی دیگر دانشمندان از دیرباز عادت داشتند که استفاده از ابزارهای خطرناک را آسان کنند. به همین دلیل نیز متخصصان ام آی تی به سراغ راحت ساختن خیال این دسته از افراد رفته و یک سیستم روباتیک مخصوص نجاری طراحی کرده‌اند.

استفاده از این سیستم با کمک تغییر دادن یک جاروبرقی خودکار ممکن شده است. این جاروبرقی به یک اره گرد مجهز شده است و می‌تواند کار برش را انجام بدهد. کاربران می‌توانند با طراحی نقشه برش مدنظر خودشان، این نقشه را به سیستم‌های کامپیوتری انتقال داده و سپس وارد برنامه این روبات هوشمند کنند. در ادامه این روبات مسیر ارائه‌شده را دنبال کرده و شروع به بریدن صفحه چوبی بر اساس استاندارد تعیین‌شده توسط کاربر خواهد کرد.

البته این محصول قرار نیست تا روانه بازار مصرف شود زیرا به‌صورت یک طرح تحقیقاتی خاص ساخته‌شده است و هدف از طراحی آن حداقل در مرحله فعلی، عرضه تجاری نبوده است. بااین‌حال این روش می‌تواند برای ساختن خط تولید محصولاتی تجاری مورداستفاده قرار بگیرد که البته برای این موضوع ممکن است به چند سال زمان نیاز باشد.

شایان‌ذکر است که این روبات که بانام AutoSaw طراحی و ساخته ‌شده است، توسط یک دانشجوی دکتری در دانشگاه ام آی تی طراحی‌شده است که آدریانا شولز (Adriana Schulz) نام دارد. او هدف از این طراحی را امکان ساخت مبلمان بر اساس سلیقه قطعی کاربر اعلام کرده است.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا