نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

همه غربالگری‌ های پزشکی زنان در چهل‌سالگی

زنان در دهه چهارم زندگی خود دچار تغییراتی اساسی می‌شوند، پیش از اینکه این تغییرات به مشکل تبدیل شود نیاز به توجه و مراقبت‌های پزشکی احساس می‌شود. در اینجا برخی از شایع‌ترین تغییرات بدنی که زنان در چهل‌سالگی و پس‌ازآن، تجربه می‌کنند، ذکر می‌شود که ممکن است باعث بروز بیماری‌های خاص و کشنده شوند.

سرطان پستان یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر زنان در سطح جهانی به‌حساب می‌آید. خطر این نوع سرطان با افزایش سن شدت پیدا می‌کند بنابراین هر چه سن بالاتر می‌رود انجام بررسی‌ها و آزمایش‌های لازم برای اطمینان از سلامت پستان‌ها ضروری‌تر است. پس از چهل‌سالگی لازم است تا ماموگرافی / اولتراسونوگرافی انجام شود. توصیه می‌شود معاینه بالینی پستان‌ها به‌صورت دوره‌ای توسط یک پزشک واجد شرایط برای تشخیص زودهنگام ناهنجاری‌های پستان‌ها انجام گیرد.

شایع‌ترین مشکلات چهل‌سالگی:

دکتر راوی گور (Ravi Gaur) از آزمایشگاه آنکوئست (Oncquest) در رابطه با این تغییرات گفت: « به کار بردن نکات پیشگیرانه می‌تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند. پیشنهاد می‌شود که چک آپ های دوره‌ای منظم را برای اطمینان از سلامت خود داشته باشید و تلاش کنید سلامت خود را با ورزش و تغذیه مناسب حفظ کنید و سعی کنید در سال‌های پیش روی خود در این دهه پرانرژی‌تر باشید.»

تعدادی از آزمایش‌ها و غربالگری‌های عمومی پزشکی وجود دارند که انجام آن‌ها در آغاز این دهه به زنان کمک می‌کند تا با تشخیص زودهنگام از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنند. در اینجا تعدادی از مهم‌ترین آزمایش‌های لازم ذکر می‌شود:

 

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل