نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آزمایشگاه‌های شخصی کار پلیس را انجام می‌دهند!

معمولا وقتی‌که پلیس به بررسی مشکلات و صحنه وقوع جرم می‌پردازند، اسناد و مدارکی به دست می‌آیند که تحلیل این اسناد می‌تواند موجب اثبات جرم یا بی‌گناهی شود. به همین دلیل هم استفاده از آزمایشگاه‌های پلیس در تمامی جهان مرسوم است. این آزمایشگاه‌ها مورد تائید مقامات دولتی قرار دارند و به‌هیچ‌عنوان اسناد و مدارک را دست‌کاری نمی‌کنند ولی به نظر می‌رسد که در انگلستان شاهد روندی متفاوت هستیم.

بر اساس گزارش‌های جدید منتشرشده، پلیس انگلیس برای بررسی اسناد به‌دست‌آمده از صحنه وقوع جرم، اقدام به برون‌سپاری موضوع به آزمایشگاه‌های معمولی و تائید نشده می‌کند. این امر موجب شده است که تعدادی از پرونده‌ها در این کشور به‌صورت ناتمام باقی بمانند و حتی مشکلاتی مانند تجاوز، به علت عدم وجود اسناد کافی و مستدل، قابل‌پیگیری نیستند.

پلیس شهرهایی مانند منچستر، در این زمینه مقصر هستند و موارد یادشده موجب ایجاد موجی از بی‌اعتمادی به نیروهای پلیس شده است. از سوی دیگر همان‌قدر که پلیس بر روی آزمایشگاه‌های عادی نفوذ دارد، افراد مجرم نیز امکان دسترسی به داده‌های محرمانه پیش از محاکمه را خواهند داشت و این امر موجب شده است که شرایط بسیار عجیبی در این کشور شکل بگیرد.

شایان‌ذکر است که آزمایشگاه‌های پلیس با توجه به دوره‌های تخصصی و سوگندنامه‌های امضاشده، قادر به افشای رازهای دیگران نیستند و به همین دلیل هم برون‌سپاری این آزمایش‌ها به آزمایشگاه‌های خصوصی در سطح جامعه یک اقدام بسیار عجیب‌وغریب است که تعریف علمی یا قانونی‌ای برای آن وجود ندارد.

 

منبع: theguardian

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل