رقابت شرکتهای آمریکایی برای تسلط بر صنعت 1.6 میلیارد دلاری توریسم فضایی

 به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ناسا، شرکت های خصوصی آمریکایی فعال در زمینه هوا فضا، سرگرم تجهیز خود برای فائق آمدن بر این سفر دشوار هستند.این شرکت ها اعلام کرده اند که تا 10 سال آینده بالغ بر 11 هزار گردشگر فضایی را به این سفر پرهزینه برای آنها و پردرآمد برای شرکت ها اعزام خواهند کرد.

طبق این گزارش رقابت شرکت های فضایی آمریکایی با یکدیگر و سایر کشوها در این زمینه از مدت ها قبل آغاز شده است و اکنون طرح های علمی – پژوهشی آنها در زمینه اعزام گردشگر به فضا در آستانه اجرایی شدن است.

در واقع اکنون سفر توریستی به فضا به عنوان یک صنعت درآمدزا و پرقدرت محسوب می شود که شرکت های آمریکایی با همکاری ناسا در پی حفظ و تسلط بر این صنعت هستند.بر این اساس شرکت Blue Origin فعال در حوزه حمل ونقل فضایی در آمریکا درماه گذشته یک ایستگاه پرتاب و یک کپسول فضایی (فضاپیمای کوچک) جدید مسافرتی با عنوان New Sheferd برای مسافران عادی به فضا در تگزاس راه اندازی کرده است.

اگرچه آزمایش ماژول های (مدل های ) حرکتی این کپسول موفقیت آمیز نبود اما Jeff Bezos سازنده این فضاپیما نسبت به پرواز مسافران عادی به فضا بسیار خوشبین است.وی با اعلام این خبر در وبلاگ خود گفت:مسافران فضایی در این فضاپیما سفر و همچنین بازگشت راحتی به زمین خواهند داشت.

طبق این گزارش، این کپسول با ظرفیت 6 نفر، قدرت پرواز تا ارتفاع 307 هزار فوتی ( 58 مایلی) جو زمین را داراست. مسافران لایه مزوسفر زمین را پشت سر می گذارند و تا بالای لایه ازون زمین پرواز خود را ادامه می دهند.اکنون دو شرکت خصوصی فضایی Blue Origin and Tesla برای سفرهای کوتاه مدت فضایی سیاحتی سرمایه گذاری رقابت آمیزی را دارند. آنها قصد دارند امکانات علمی و اجرایی لازم برای ایجاد تجربه عمومی سفر به فضا را توسعه دهند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا