نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نسل جدید دارو های مسکن رونمایی شد

مطالعات انجام شده نشان می دهد که این ترکیب داروئی جدید که boronicaine نام دارد می تواند در مصدومیت های ورزش و در رفتگی های مفاصل بسیار تاثیر گذار باشد . تیم پژوهشگران آمریکائی که روی این ترکیب جدید مطالعه می کنند ، دریافتند که این دارو دارای تاثیر ماندگاری بیشتری در کاهش دردها است .

در همین زمینه دکتر جرج کراک George Kracke دستیار پرفسور در دانشگاه میسوری University of Missouri اعلام کرد : " برای مدت زمانی بیش از پنجاه سال ، داروی بی حس کننده موضعی لیدوکائین به دلیل تطبیق پذیری و تاثیر گذاری سریع در محدوده آسیب دیده و دردناک بدن و به عنوان یک داروی بی حس کننده موضعی ، نقشی طلائی در علم پزشکی ایفا کرده است . البته باید اعلام کرد که لیدوکائین دارای تاثیری کوتاه مدت است و خاصیت تسکین دهنده و ضد درد آن به سرعت ناپدید می شود در حالی که این ترکیب داروئی جدید با همان خاصیت ها می تواند تاثیر گذاری بیشتری از نظر زمانی داشته باشد . " بر این اساس اعلام شده است که ترکیب جدید داروئی موسوم به  boronicaine به نسبت لیدوکائین می تواند تا پنج برابر بیشتر ، قابلیت تاثیر گذاری و ماندگاری داشته باشد .

داروی لیدوکائین عموما به صورت های مختلفی از جمله قابل تزریق در جراحی های کوچک و فعالیت های دندانپزشکی استفاده شده و همچنین انواع مختلف داروئی به صورت پماد مالیدنی و یا اسپری آن نیز موجود است که برای موارد مصرفی متنوعی از جمله خراشیدگی ها ، سوختگی ها ، آفتاب سوختگی و گزش حشرات استفاده می شود .

دکتر کراک در این رابطه گفت : " اگرچه در برخی موارد استفاده از داروهای بی حس کننده و مسکن های کوتاه مدت ، ارجحیت دارد ولی در بسیاری از مواقع ، استفاده از داروی بی حس کننده با تاثیر طولانی مدت ، بهترین گزینه محسوب می شود . "

وی در خاتمه افزود : " دارا بودن خاصیت بی حس کنندگی و تسکین دهندگی برای مدت طولانی تر ، نیاز به استفاده از دوزهای بیشتر و مکرر دارو را کاهش داده و همچنین خطر مواردی همچون تاثیرات جانبی دارو ها را نیز کم می کند . "

شرح کامل این ترکیب داروئی جدید و جزئیات آن در آخرین شماره مجله علمی – پزشکی ChemMedChem منتشر شده است .

 منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل