کشف گنجینه ارزشمندی از حیوانات کمیاب در جنگل‌های فیلیپین

«پالاوان» یکی از استان‌های جزیره‌ای فیلیپین در نزدیکی جزیره «بورنئو»، زیستگاه بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری است که نمونه‌های مشابه آنها در هیچ نقطه دیگری از جهان یافت نمی‌شود.

بسیاری از کارشناسان حیات وحش و گروه‌های فعال محیط زیست، فیلیپین را با عنوان «آخرین مرز تنوع‌زیستی» می‌شناسند و پالاوان به عنوان یکی از جزایر این کشور هنوز حدود 45 درصد از پوشش جنگلی بکر خود را حفظ کرده که مساحت قابل توجهی از آن در گذشته رشد کرده است.

هم‌اکنون گروهی متشکل از بیش از 30 متخصص و کارشناس در حال مطالعه و جستجو در جنگل‌های یکی از نواحی کوهستانی مرتفع در جزیره پالاوان موسوم به Cleopatra's Needle هستند. اگرچه کندوکاوهای این کارشناسان هنوز به پایان نرسیده اما تا همین لحظه آنها تعداد زیادی از گونه‌های جانوری بومی را در این منطقه کشف کرده‌اند که در هیچ نقطه دیگری از دنیا نمونه‌های مشابه آنها مشاهده نشده و این کارشناسان امیدوارند که از این یافته‌ها برای حفاظت بهتر و بیشتر از حیات‌وحش منحصربه‌فرد این منطقه بهره بگیرند.

به گزارش مونگابی، این کارشناسان همچنین در نظر دارند که منطقه جنگلی Cleopatra's Needle را رسما به عنوان یک «زیستگاه حیاتی» معرفی کنند. هر «زیستگاه حیاتی» دارای دو مشخصه اصلی است یکی اینکه تنوع‌زیستی بالایی را در خود جای داده و دوم اینکه گیاهان و جانورانِ بومی آن جزو گونه‌های در معرض خطر به حساب می‌آیند.ایسنا

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا