کارت اعتباری با پشتیبانی از بیت کوین

بیت کوین و سایر ارزهای مجازی در دنیای امروزی ما بسیار محبوب هستند و دلیل اصلی این را باید این دانست که می‌توان از این ارزها برای خرید کردن به‌صورت مخفیانه استفاده کرد در حالی که این امکان به‌هیچ‌عنوان از طریق کارت‌های اعتباری وجود ندارد. با این حال استفاده از این ارزهای مجازی چندان در زندگی روزمره ما آسان نیست و دلیل این امر نیز ابزارهای استفاده از این ارزها است ولی به نظر می‌رسد که این ساختار قرار است تغییر پیدا کند.

بانک London Block Exchange به‌تازگی به سراغ عرضه کارتی رفته است که می‌توان از طریق آن از بیت کوین و سایر ارزهای مجازی استفاده کرد. این کارت قرار است تا در تمامی انگلستان قابل استفاده باشند. این کارت که با نام کارت اژدها (Dragoncard) شناخته می‌شود، قرار است تا بتواند سیستم‌هایی مانند بیت کوین، اتریوم (Ethereum)، ریپل (Ripple)، لایتکوین (Litecoin) و مونرو (Monero) را به پوند انگلیس تبدیل کند. به‌این‌ترتیب می‌توانید به مغازه رفته و به‌راحتی به سراغ خرید محصولات با کمک ارز مجازی بروید.

این موضوع به‌اندازه این جالب است که می‌توان گفت که صاحب مغازه حتی ممکن است معنی بیت کوین یا هر نوعی از ارز مجازی را نداند. بااین‌وجود استفاده از این کار مانند استفاده از کارت‌های اعتباری رایگان نیست و کاربران این نوع از کارت‌ها باید به سراغ پرداخت هزینه‌ای برای این کار بروند. هر تراکنش این کارت برای صاحب کارت هزینه‌ای 0.5 درصدی به همراه دارد و به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که بانک نیز از انجام این تراکنش‌ها سود خواهد برد.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا