تاکید بر ایجاد فضای فعالیت مشترک جهاد دانشگاهی و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

محمدصادق بیجندی رییس سازمان تجاری ‌سازی فناوری و اشتغال دانش ‌آموختگان (ستفا) در دیدار با معاون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه "جهاد دانشگاهی یک نهاد برآمده از انقلاب است" اظهار داشت: در سال 77 جهاد دانشگاهی بر مبنای یک مطالعه آینده نگر و با در نظر گرفتن مباحثی چون اشتغال فارغ التحصیلان با ایجاد سازمانی با عنوان "همیاری اشتغال دانش آموختگان" که بیشتر آن‌ها مطالعه و پژوهش پیرامون آینده شغلی فارغ التحصیلان بود انجام داد.
وی افزود: از سال 92 یک ماموریت جدید به این سازمان افزوده شد و آن بحث تجاری سازی پژوهش‌های جهاد دانشگاهی بود که در راستای تحقق این مهم تا کنون فعالیت‌های بسیار مفید و ثمربخشی انجام گرفته است.
رییس سازمان تجاری ‌سازی فناوری و اشتغال دانش ‌آموختگان (ستفا ( بیان کرد: در جهاد دانشگاهی 2 پارک علم و فناوری «البرز» و پارک «کرمانشاه» و 22 مرکز رشد مشغول به فعالیت هستند که نزدیک به 503 شرکت در این 2 پارک و 22 مرکز مشغول به فعالیت می‌باشند.
وی ادامه داد: در سال 1393، جهاد دانشگاهی با نگاهی به آینده و با یک موقعیت شناسی درست، بحث مشکلات فروش محصولات فناورانه و تجاری سازی این محصولات را به عنوان یک بحث مغفول مانده حوزه علمی کشور رصد کرد و مأموریت جدید تجاری سازی فناوری و (در ادامه) اشتغال دانش آموختگان به این سازمان اضافه شد.
بیجندی با بیان اینکه "پارک سوم جهاد دانشگاهی درحال طی کردن مراحل ثبت مجوز و تجهیز است" عنوان کرد: مطابق با برنامه 5ساله جهاد دانشگاهی پارک‌ها و مراکز رشد ما هم‌افزائی بیشتری خواهند داشت.
وی با اشاره به سابقه جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان در برگزاری برنامه‌های استارت‌آپ ویکند  تصریح کرد: فضای فعالیت مشترک با جامعه هدف مشترک جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی در تعریف رویداد‌های استارت آپ ویکند بسیار مهیاست و با برنامه ریزی و پیش بینی‌های لازم می‌توان اقدام به برگزاری برنامه‌های مشترک در این زمینه نمود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا