هنوز نگرش سیاسی به دانشگاه ها داریم

 

دکتر شاهین آخوندزاده در باره وضعیت علمی دانشگاه ها به خبرنگار سیناپرس ، گفت: متاسفانه درسالهای اخیر ریزش نیروی زیادی داشتیم.به این دلیل که نسل جوان ما نخبه و باهوش هستند ،وقتی می بینند ریاست دانشگاهی خوب کار می کند اما با تغییر دولت تغییر می کند متوجه می شوند که محیط دانشگاهی سیاسی است و از طرفی جناح های سیاسی ما می خواهند فقط از دانشگاه ها استفاده سیاسی کنند. کشورما به لحاظ علمی خیلی قوی نیست در چنین شرایطی اگر دانشگاه را سیاست زده کنیم در حقیقت بنیه علمی آن را از بین برده ایم.

معاون پژوهشي مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی افزود:  علی رغم اینکه 37سال از انقلاب گذشته هنوز نگرش سیاسی به دانشگاه ها داریم  . مدیریت دانشگاه ها در همه جای دنیا علمی هستند،اما متاسفانه روسای دانشگاه های ما سیاسی هستند و به این دلیل که نگاه سیاسی به دانشگاه ها وجود دارد در هر تغییر ریاست جمهوری همه روسای دانشگاه ها نیز تغییر می کنند . این نقطه ضعف ماست و یکی از بزرگترین آفت های سیستم دانشگاهی محسوب می شود.

وی افزود: وقتی  دانشگاهی دهها استاد تمام داشته باشد و ریاست دانشگاه را استادیار قرار دهند، یعنی دانشگاه را سیاست زده کرده اند.امیدواریم روزی به این نتیجه برسیم که ریاست  دانشگاه ها را فارغ از زد و بند سیاسی انتخاب کنیم و این کار را باید خود دانشگاهی ها انجام دهند.

مشروح گفتگوی سیناپرس با دکتر شاهین آخوندزاده،معاون پژوهشي مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی،معاون پژوهشي دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران و معاون پژوهشی مرکز تحقيقات روان‌پزشكي و روانشناسي باليني به زودی منتشر خواهد شد.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا