زمانی برای انفجار آیفون ۸

آیفون ۸ اپل به‌تازگی روانه بازار شده است و بسیاری از افراد خود را بسیار خوش‌شانس می‌دانند زیرا نخستین مدل‌های این دستگاه در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. بااین‌وجود این موضوع به تجربه‌ای نه‌چندان خوشایند برای بسیاری از کاربران منتهی شده است. بر اساس گزارش تعداد زیادی از کاربران آیفون ۸، باتری دستگاه آن‌ها به‌شدت باد کرده است.

این باد کردن به‌اندازه‌ای شدید بوده است که موجب جدا شدن بدنه و نمایشگر دستگاه از یکدیگر می‌شود و عملا آسیب بسیار زیادی به تلفن همراه نو و گران‌قیمت کاربران وارد می‌سازد. این امر نه‌تنها موجب می‌شود تا دستگاه ازنظر بدنه با بدفرمی روبرو شود بلکه عملکرد تلفن همراه هوشمند را نیز کاملاً مختل می‌سازد.

نکته جالب این است که اپل پس از آگاهی از این موضوع تنها به ارائه بیانیه‌ای بسیار کوتاه بسنده کرده و اعلام کرده است که مسئولان اپل از این موضوع آگاه بوده و در حال کار کردن بر روی آن هستند. به‌این‌ترتیب معلوم نیست تکلیف کاربرانی که هزینه‌هایی حداقل ۷۰۰ دلاری را برای خرید این تلفن همراه هوشمند متحمل شده‌اند چه خواهد شد.

ازجمله نکات جالب دیگر در این زمینه این است که متخصصان اعلام کرده‌اند نوع باز شدن بدنه موجب ایجاد امنیت برای کاربران اپل شده است. یک متخصص تعمیرات تلفن همراه معتقد است که باز شدن تدریجی بدنه براثر باد کردن باتری موجب می‌شود تا عملا امکان انتقال حرارتی به وجود آمده و با رفع عامل تجمع حرارت در محیط داخلی باتری، خطر آتش گرفتن تلفن همراه به حداقل می‌رسد.

متخصصان اپل اعلام کرده‌اند که تا زمانی که شرکت برای این موضوع راهکاری عرضه کند، باید دو مورد زیر را مدنظر داشته باشید:

نخست این‌که به‌هیچ‌عنوان از شارژرهای تقلبی و بی‌کیفیتی که ممکن است نوسان جریان داشته باشند استفاده نکنید.

دوم این‌که در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در باتری، سریع تلفن همراه آیفون ۸ را خاموش کرده و آن را به نزدیک‌ترین نمایندگی اپل انتقال بدهید.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا