نخستین ساعت هوشمند خورشیدی

ساعت‌هایی که با انرژی خورشیدی تامین توان می‌شوند، موارد جدیدی نیستند ولی ساعت‌های هوشمند تشنه انرژی که امروزه در دنیای ما در حال یافتن جای خود هستند، تا به امروز از این موهبت بی‌بهره بوده‌اند. حال یک شرکت استارت‌آپ به نام لونار (LunaR) موفق شده است که نخستین مورد از امکانات شارژ مستقیم ساعت هوشمند با کمک نور خورشید را طراحی کند.

طراحی این ساعت که بیل لونار نام دارد معتقد است که نخستین ساعت هوشمند خورشیدی جهان، یک موضوع بسیار هیجان‌انگیز است. این ساعت هوشمند تا عمق 50 متری زیرآب، ضد آب بوده و ساختار شارژ خورشیدی آن نیز به‌واسطه لایه‌ای بی‌رنگ که بر روی نمایشگر نصب شده است تامین می‌گردد.

این ساعت در حال حاضر به‌عنوان یک کمپین برای تامین هزینه مطرح است و به‌عنوان یک ساعت زیبا معرفی شده است. این ساعت دارای یک ظاهر ساده و زیبا است که می‌تواند تقریبا تمامی عملکردهایی که از ساعت‌های هوشمند امروزی انتظار داریم را برای کاربران تامین کند. این امر شامل مواردی مانند ردیابی خواب و ردیابی فعالیت‌های فر است. درعین‌حال نیز می‌توان این ساعت هوشمند را با شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیام‌رسان سازگار کرد تا نوتیفیکیشن‌های مربوطه را بتوان بر روی ساختار ال‌ای‌دی نمایشگر این محصول مشاهده کرد.

لونار می‌تواند انرژی را از منابع نور طبیعی و مصنوعی جذب کند و به‌این‌ترتیب می‌توان در محیط‌های سربسته نیز شاهد شارژ آن بود. این محصول می‌تواند با روزانه یک ساعت قرارگیری در برابر نور، باتری 110 آمپرساعتی لیتیوم پلیمر نصب شده بر روی ساعت را کاملا شارژ کند.

مزایای این ساعت به همین‌جا ختم نمی‌شود و موارد و مزایای متعددی در آن وجود دارند. یکی از این مزایا، به‌روزرسانی خودکار ساعت بر اساس موقعیت مکانی شما است که به‌واسطه جی‌پی‌اس ممکن خواهد بود. همچنین ساعات غروب آفتاب و طلوع آفتاب نیز به‌صورت مستقیم بر روی این محصول نمایش پیدا می‌کند. همچنین این مدل به یک درگاه شارژ یواس‌بی نیز مجهز است تا در شرایطی که دسترسی به نور برای شارژ آن ممکن نیست، بتوان به کمک برق شهری لونار را شارژ کرد.

مسئولان لونار به دنبال این هستند که بتوانند رقم 90 هزار دلار را به کمک کمپین خود تامین کنند و به‌این‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که تیم پروژه لونار، در ماه دسامبر به سراغ شروع تولید این محصول برای عرضه تجاری بروند.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا