تلاش جهاددانشگاهی برای بسط و کاربردی کردن علوم و تکنولوژی در دانشگاه‌ها

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسین پیریایی اظهار کرد: امروز اهمیت اقتصاد دانش بنیان بر کسی پوشیده نیست و با توجه به اهمیت این موضوع ضرورت دارد ضمن تبیین مبانی نظری آن به صورت کاربردی عملیاتی در همه دستگاه‌ها اجرایی شود.
وی ادامه داد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته هنوزم تصمیمات سلیقه‌ای و غیر علمی در دستگاه‌های دولتی وجود دارد که عبور از این تصمیمات و بخصوص نگرش‌های سیاسی کاری مشکل به نظر می‌رسد که امید می‌رود کشورمان از این مرحله عبور کند.
پیریایی اضافه کرد: به نظر می‌رسد جهاد دانشگاهی با رسالت و ایفای نقشی علمی در دانشگاه‌ها تا حدی جایگاه خود را پیدا کرده و باید برای بالندگی بیشتر هم جهاد دانشگاهی و هم مسئولین در بالنده‌سازی دانشگاه‌ها تلاش کنند و بسیار بیشتر از قبل در همه دانشگاه‌ها به این امر توجه داشته باشند.
 
رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان عنوان کرد:  امروز مبانی نظری تا حدی در کشور و در همه زمینه‌ها وجود دارد و نیاز است جهاد دانشگاهی در زمینه بسط و کاربردی کردن علوم و تکنولوژی در دانشگاه‌ها کارکند و بستر مناسب اجرایی تصمیمات علمی را در دانشگاه‌ها فراهم کند و ادارات و مراکز آموزش عالی موفق در زمینه فن‌آفرینی و خلاق معرفی و تقدیر شوند.
 
وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی برای  خدمت‌رسانی به مردم می‌تواند در ابتدا فعالیت‌های خود را معرفی و نسبت به خدمات خود، مردم را آگاه سازد و الگوها و فن‌آفرینان برتر در زمینه تحقق اهداف این سازمان را به جامعه دانشگاهی معرفی کند. بهتر است در همه سازمان‌ها و ادارات یک نفر به عنوان رابط جهاد دانشگاهی وجود داشته باشد تا بتواند با آموزش‌های لازم ارتباط این نهاد علمی را با دانشگاه‌ها و موسسات بسط دهد.
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا