نقش قابل‌توجه جهاد دانشگاهی در پیشرفت فناوری و تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش سیناپرس، دکتر ابوالفضل ایرانی‌خواه در گفتگو با خبرنگار ایسنا، با گرامیداشت سالروز سی و هفتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی افزود: تصویب و تاسیس جهاد دانشگاهی یکی از مصوبات افتخار امیز شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی در مورد دستاوردهای مهم تاسیس این نهاد انقلابی بیان کرد: این اقدام سنجیده و شایسته در تاسیس جهاد دانشگاهی با اهداف اولیه مهمی همچون انجام تحقیقات کاربردی، ارائه خدمات علمی-فنی، حمایت از پژوهشگران مستعد، بهبود و خلق زمینه‌های اشتغال هرچه بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی صورت گرفت.

ایرانی خواه تصریح کرد: امروز نقش این نهاد غیرانتفاعی با توجه به چشم انداز آینده نزدیک، جایگاه ایران در منطقه و جهان در زمینه‌های علم و فناوری و نیز سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در امور مهمی همچون اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی ، بارزتر و پررنگ‌تر شده است.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به چنین ظرفیتی، ارتباط عمیق جهاددانشگاهی با مراکز علمی و دانشگاهی به ویژه مجموعه‌های تحت پوشش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت تحقق اهداف و ماموریت‌هایش ضرورت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی قم همواره نگاه مثبت و حمایتی از مجموعه جهاددانشگاهی در قم داشته و تاکنون تعامل خوبی با این نهاد برقرار کرده است.

وی گفت: به نظر می‌رسد زمینه گسترش این همکاری‌ها فرا استانی است و بیش از این می‌توان با توسعه ارتباطات و تعاملات در جهت دستیابی به اهداف و ماموریت های فوق نائل گردیم.

ایرانی خواه یادآور شد: علوم پزشکی با افتخار آمادگی جهت ایجاد امکانات و پتانسیل‌های علمی و تحقیقاتی را دارد تا بتوان از این امکانات در جهت تحقق ماموریت‌های مشترک جهاد دانشگاهی و علوم پزشکی بهره گرفت.

وی تصریح کرد: در این مسیر به منظور تحقق اهداف اجتناب از موازی‌کاریها، پرهیز از هدر رفتن منابع و انجام تحقیقات هدفمند و موثر در محورهای مهم و کاربردی اهمیت بسزایی دارد و ما امیدواریم شاهد گسترش تعاملات با جهاد دانشگاهی باشیم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا