راه اندازی بخش تشخیص طبی بیماری های ژنتیکی در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری

به گزارش سیناپرس، سید جعفر نظام‌دوست در گفت و گو با روابط عمومی جهاددانشگاهی، با اشاره به اینکه این نهاد از سال 59 به منظور تحقق اهداف انقلاب اسلامی تاسیس شد، افزود:  جهاددانشگاهی در این مدت با انجام ماموریت‌های جدید و داشتن رویکرد انقلابی و فرهنگی سعی داشته است رسالت عظیم خدمت به مردم را به بهترین شکل ممکن به انجام برساند.
وی افزود: با توجه به نیاز استان مرکزی و وجود زوج‌های جوان نابارور در استان، راه‌اندازی یک مرکز ناباروری تخصصی احساس می‌شد و به همین منظور جهاد دانشگاهی با راه‌اندازی این مرکز در استان، توانسته است بخشی از مشکلات زوج‌های نابارور در استان و استان‌های هم جوار را برطرف کند.
وی با تاکید بر رشد متوازن حوزه های مختلف در این واحد افزود: واحدهایی در جهاد دانشگاهی موفق هستند که در همه عرصه‌های مورد انتظار از جهاد دانشگاهی شامل فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال و تجاری سازی به شکل جدی وارد شوند چرا که این یک واقعیت است که اگر مجموعه‌ای فعالیت‌های خود را در یک حوزه متوقف کند، ناخواسته بخش قابل توجهی از فرصت‌ها و امکانات را از دست خواهد داد.
نظام دوست با بیان اینکه استفاده از نیروهای متخصص در بدنه جهاد دانشگاهی نشانگر اهمیت این نهاد به استفاده از افراد متخصص است، تصریح کرد: این نهاد در زمینه آموزش به نسل جوان و کارآفرینی، قدم‌های خوبی برداشته و توانسته تعداد زیادی از جوانان را با استفاده از برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی وارد بازار کار کند.
رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی با تاکید بر ارتباط حداکثری حوزه های مختلف این نهاد با بخش های خصوصی، تعاونی و دولتی، خاطر نشان کرد: واحد استان با پژوهش و آموزش، مشکلات و نیازهای استان را شناسایی کرده و با برقراری ارتباط با صنایع در راستای رفع این نیازها حرکت خواهد کرد.
نظام‌دوست با اعلام آمادگی این واحد جهت همکاری مشترک با واحدهای دیگر در اجرای هماهنگ پروژه های کلان ملی و حمایت از تحقیقات کاربردی، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی استان مرکزی به منظور رفع مشکلات و نیاز‌های صنایع استان در صورت نیاز، مشکلات موجود را به جهاد دانشگاهی‌ دیگر استان‌های کشور ارجاع خواهد داد.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی کمک به تدوین برنامه‌های استان در توسعه فناوری و تجاری ‌سازی این برنامه‌ها است، ادامه داد: استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی کشور است که باید در راستای توسعه علمی و تجاری ‌سازی آن حرکت کنیم که جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی علمی می‌تواند در این مسیر تاثیرگذار باشد.
نظام دوست با تاکید بر تقویت حوزه فرهنگی در جهاد دانشگاهی، افزود: یکی از محورهای زیرساخت در این نهاد توجه به فعالیت‌های فرهنگی هنری و قرآنی در دانشگاه‌ها است و جهاد توانسته به عنوان نهاد فرهنگی در کشور و جامعه فعالیت‌های مناسبی داشته باشد.
رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی با اشاره به این که با دستگاه‌هایی مانند استانداری، صنعت ومعدن، شورای شهر، شهرداری و دیگر سازمان‌ها قراردادهایی در زمینه پژوهش بسته شده است، گفت: در زمینه پژوهش و با توجه به صنعتی بودن و شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان و اینکه ناباروری در استان وجود دارد، مجهزترین مرکز درمان ناباروری غرب کشور در سال 93 در جهاد دانشگاهی استان در شهر اراک راه‌اندازی شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا