راز بالندگی جهاددانشگاهی در نگاه جهادی به علم است

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان، ایوب درویشی معاون استاندار سیستان‌ و بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان چابهار اظهار داشت: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای برخاسته از انقلاب و مولود و محصول انقلاب اسلامی است و در مدت فعالیت خود به فراخور نیازهای جامعه، دستاوردهای ارزشمندی در زمینه‌های مختلف صنعتی، علمی، اقتصادی و غیره داشته است.

معاون استاندار اظهار کرد: جهاددانشگاهی با توانایی ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت و همچنین بهره گرفتن از استعدادها و نخبه‌های جوان، برای توسعه کشور بسیار مورد نیاز است، چون سعی می‌کند از قالب‌های معمول خارج شود و به نیاز بخش‌های مختلف پاسخ دهد.
درویشی با بیان اینکه جهاددانشگاهی انعطاف خوبی برای فعالیت در زمینه‌های مختلف دارد، افزود: امروزه یکی از نیازهای اساسی کشور، اقتصاد دانش‌بنیان است که جهاددانشگاهی به خوبی این موقعیت را درک کرده و با کمک واحدهای تحقیقاتی خود، توانسته است به این نیاز پاسخ دهد و فعالیت‌هایی انجام دهد که همه در راستای اقتصاد مقاومتی و رویکرد درون‌گرایی اقتصاد است.
وی گفت: راز بالندگی جهاددانشگاهی طی این سال‌ها، انقلابی‌گری و نگاه جهادی به علم است. اینکه در عرصه علمی کشور، باید به صورت جهادی حرکت کرد، برگرفته از اهداف و پیام‌های انقلاب اسلامی می باشد و جهاددانشگاهی همواره این نگاه را داشته است.
وی ادامه داد: جهاددانشگاهی همیشه سعی کرده است که نیازهای جامعه را در نظر بگیرد و بعد متناسب با این نیازها، با کمک علم، پژوهش، تحقیقات و غیره، به صورت کاربردی و تأثیرگذار عمل کند.
فرماندار چابهار با اشاره به توانایی جهاددانشگاهی در رفع نیازهای اقتصادی و علمی کشور، افزود: یکی از مشکلاتی که امروزه در جامعه ما وجود دارد، مشکل بیکاری است و در این رابطه، جهاددانشگاهی با توجه به ظرفیت بالا و نیروهای جوان و خوشفکری که دارد، می‌تواند بسیار مؤثر باشد و فعالیت‌های خود را به سمت و سویی ببرد که این نیاز، یعنی اشتغالزایی را پاسخ دهد. جهاد دانشگاهی این توانایی را دارد و اگر هدف‌گذاری شود، می‌تواند به خوبی این نیاز را برطرف کند.
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا