خیلی وقتها فکر میکنیم استرس فقط نتیجه فشار کار، مشکلات مالی یا دغدغههای روزمره است؛ اما یک عامل ساده و کمتر جدی گرفتهشده هم میتواند نقش مهمی داشته باشد: میزان آبی که مینوشیم.
به گزارش سیناپرس، نتایج یک پژوهش جدید نشان میدهد افرادی که کمتر آب مصرف میکنند، هنگام قرار گرفتن در شرایط استرسزا، افزایش شدیدتری در هورمون «کورتیزول» (هورمون استرس) دارند.
جالب اینکه از نظر ظاهری، ضربان قلب این افراد تفاوت چندانی با افراد هیدراته ندارد؛ اما در سطح هورمونی، بدن آنها واکنش شدیدتری به استرس نشان میدهد.
این مطالعه که در دانشگاه جان مورز لیورپول انجام شده، نشان میدهد کمآبی میتواند سیستم استرس بدن را در حالت آمادهباش شدیدتر قرار دهد؛ موضوعی که در بلندمدت روی خلقوخو، تمرکز، خواب و سلامت عمومی اثر میگذارد.
در واقع گاهی دلیل عصبی بودن یا بیحوصلگی ما، نه مشکلات بزرگ، بلکه سادهتر از آن است: یک لیوان آب کمتر!
شاید دفعه بعد که احساس استرس یا خستگی کردی، اولین سؤال این باشد: امروز چقدر آب نوشیدم؟

