برجسته‌ترین کاربردهای هوش‌مصنوعی در سفر و گردشگری

 

امروزه با ظهور هوش مصنوعی وارد عصر جدیدی شده‌ایم. عصری که لزوم استفاده از ابزارهای نوینی مانند هوش مصنوعی به عنوان یک قدرت جهانی در دنیا مطرح است و تمام کشورها سعی دارند با سرمایه‌گذاری‌های کلان پا به این عرصه بگذارند.

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، هوش مصنوعی با ورود به حوزه‌های مختلف توانسته است کاربردهای زیاد در زندگی روزمره انسان‌ها پیدا کند و به عنوان ابزاری قدرتمند در بسیاری از جنبه‌های عمومی و شخصی مورد استفاده قرار گیرد. سفر و گردشگری یکی از این حوزه‌هاست. در این گزارش قصد داریم به شش مورد از برجسته‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در سفر و گردشگری بپردازیم که در ادامه آن را می خوانید:

رزرو و برنامه ریزی سفر

فرآیند تنظیم، بررسی مجدد، و سپس نهایی کردن برنامه‌های سفر می‌تواند از هوش مصنوعی کمک بگیرد. همچنین برنامه‌ریزی برای تعطیلات خود را برای گردشگران آسان تر می کند زیرا نه تنها می‌توانند توصیه‌های شخصی دریافت کنند، بلکه می‌توانند قبل از رزرو تورهای مجازی از مقاصد و جاذبه‌ها انجام دهند. این بدان معنی است که اپراتورهای تور می‌توانند به آنها کمک کنند تا قبل از رفتن، تمام جزئیات سفر خود را برنامه‌ریزی کنند.

مدیریت درآمد

با هوش مصنوعی در کنار شما، مدیریت درآمدی که به ارمغان می‌آورید بسیار آسان‌تر، ساده‌تر و سریع تر است. ابزارهای هوش مصنوعی در پردازش پرداخت‌ها فوق العاده هستند. این شامل پول نقد ورودی و خروجی می‌شود، بنابراین شما همیشه می‌‍دانید دقیقاً چقدر پول برای کسب و کارتان باقی می‌ماند. آنها همچنین در حصول اطمینان از دریافت پرداخت مناسب برای خدمات مناسب عالی هستند، بنابراین هرگز نباید نگران باشید که به طور تصادفی قیمت‌های اشتباهی را برای خدمات خود از مشتریان خود دریافت کنید. این باعث صرفه جویی در وقت شما برای مدیریت می‌شود.

علاوه بر این، نرم‌افزار حسابداری مبتنی بر هوش‌مصنوعی برای رستوران‌ها و شرکت‌های مسافرتی می‌تواند کمک کند اطلاعاتی را که از درآمد خود دارید به نمودارها و نمودارها تبدیل کنید. اینها برای اندازه گیری مواردی مانند وضعیت فعلی مالی شما و همچنین مقایسه درآمد واقعی شما با پیش‌بینی‌های شما بسیار مفید هستند.

خدمات مشتری

هوش‌مصنوعی می‌تواند در ارائه بهترین خدمات ممکن به مشتریان کمک کند. یکی از راه‌های اصلی که هوش مصنوعی می‌تواند این کار را انجام دهد، از طریق ربات‌های چت است. چت‌بات‌ها می‌توانند به مشتریان شما کمک کنند که همچنان اطلاعات مورد نیاز خود را در ساعات خارج از دفتر شما دریافت کنند. این باعث می‌شود که آنها با سؤال یا مشکل و بدون کمک باقی بمانند. همچنین، هوش‌مصنوعی می‌تواند با ارسال نظرسنجی و/ یا نظرسنجی از مشتریان در پایان هر تعامل، به شما در سنجش رضایت مشتری کمک کند.

امور مالی و حسابداری تجاری

نرم‌افزار مبتنی بر هوش‌مصنوعی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از قوانین و مقررات، از جمله قوانینی که به تازگی اجرا شده‌اند، پیروی کنند. همچنین برای بررسی و تنظیم دقیق نحوه نگهداری سوابق مناسب است و در نتیجه داده‌های سازمانیافته‌تری به دست می‌آید که اسکن آن آسان‌تر است.

فناوری سلف سرویس

آنها می‌توانند گردشگران را در فرآیند رزرو از ابتدا تا انتها راهنمایی کنند. آنها می‌توانند به سوالاتی در مورد الزامات سفر و بیمه پاسخ دهند و حتی موارد اضافی را پیشنهاد کنند که از آنها اطلاعی نداشتند.

بازاریابی و تبلیغات

برنامه‌های هوش‌مصنوعی به بازاریابان کمک می‌کند تا بهترین کمپین‌های تبلیغاتی ممکن را ایجاد کنند. آنها این کار را با صحبت کردن با متخصصان درباره اشتباهات یا نقاط ضعف ایده هایشان انجام می‌دهند که منجر به محصول نهایی قوی‌تر می‌شود.

* دکتر مهدی نصیری، متخصص هوش مصنوعی و علم داده‌ها و عضو شورای اسلامی شهر شیراز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا