دانشجویان محور گفت‌وگو و تفکر / جهاد دانشگاهی فارس در کنار نسل پرسشگر

رئیس جهاد دانشگاهی فارس، با گرامی‌داشت روز دانشجو، ۱۶ آذر را فرصتی برای حضور فعال، پرسشگری و نقد سازنده از سوی دانشجویان دانست و تأکید کرد این نهاد با تمام توان در کنار دانشجویان برای رشد علمی، فرهنگی و اجتماعی آنان ایستاده است.

امیرحسین استقلال امروز، ۱۷ آذرماه در حاشیه برگزاری مناظرات دانشجویی با اشاره به فرا رسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: این روز یادآور نقش مؤثر دانشجویان در پرسشگری، نقد و مشارکت اجتماعی است و جهاد دانشگاهی فارس برای ارتقای فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی آنان با تمام ظرفیت همکاری می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه دانشجو نباید تنها مصرف‌کننده علم باشد، افزود: دانشجو باید پرسشگر، منتقد و مسئولیت‌پذیر باشد. جهاد دانشگاهی فارس نیز با ایجاد بسترهای آموزشی و فرهنگی، زمینه حضور اثرگذار دانشجویان در جامعه را فراهم کرده است.

استقلال در ادامه از برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان فارس خبر داد و گفت: همزمان با گرامی‌داشت روز دانشجو، بیش از ۷۰ تیم از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان در مرحله استانی این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با اشاره به سومین روز برگزاری مرحله استانی این دوره از مسابقات، اظهار کرد: رقابت تیم‌ها در این مرحله نشان‌دهنده رشد تفکر انتقادی و گفت‌وگوی سازنده در میان دانشجویان است و هدف اصلی این برنامه نیز تقویت همین روحیه علمی و تحلیلی است.

استقلال مسابقات مناظره دانشجویی را فرصتی ارزشمند برای تمرین گفت‌وگو، استدلال و تفکر انتقادی دانست که با روح و اهداف روز دانشجو همسو است.

او افزود: این مسابقات علاوه بر تقویت توان علمی و فکری، موجب تعامل، هم‌اندیشی و تبادل دیدگاه‌های میان دانشجویان می‌شود و زمینه طرح ایده‌های نو و تحلیل‌های کاربردی را فراهم می‌کند.

به گزارش سینا و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان فارس، استقلال در پایان با تأکید بر حمایت همه‌جانبه جهاد دانشگاهی از فعالیت‌های دانشجویی گفت: این نهاد با اجرای کارگاه‌ها، طرح‌های فرهنگی و برنامه‌های اجتماعی، تلاش می‌کند تا دانشجویان را به ایفای نقشی فعال، مستقل و خلاق در جامعه تشویق کند و به تربیت نسلی پرسشگر و مسئولیت‌پذیر یاری رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا