معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس مطرح کرد
ارائه‌ بسته مشاوره‌ای، گامی مؤثر برای کمک به سلامت و امنیت روان مدارس و دانش‌آموزان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس از ارائه بسته مشاوره‌ای ویژه دانش‌آموزان، اولیا و مدارس خبر داد و آن را گامی مؤثر در جهت ارتقای سلامت و امنیت روانی مدارس دانست.

یزدان دشتیان امروز، 11 آبان ماه در جلسه طرح و برنامه‌های متوسطه دوم نظری قطب ۲ استانی به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز با اشاره به برنامه‌های استان با هدف افزایش میانگین نمرات کتبی و کیفیت قبولی در کنکور، گفت: ارائه بسته مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان، اولیا و مدارس، گامی مؤثر برای کمک به سلامت و امنیت روان مدارس و دانش‌آموزان است.

وی به اجرای طرح شمیم و سفر یادگیری هم اشاره و عنوان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های رئیس‌جمهور در حوزه آموزش و پرورش که شامل دو سیاست: عدالت آموزشی مبنی بر بهینه‌سازی فضاهای آموزشی و بهینه‌سازی فرایند یاددهی یادگیری می‌شود، طرح «سفر یادگیری» تدوین و ارائه شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس افزود: برای رسیدن به بهینه‌سازی فرایند یاددهی یادگیری طرحی تحت عنوان الگوی «الگوی تراز سند بنیادین»، آغاز شد و مدیران مدارس با تأکید بر این موضوع مهم که قرائت جدیدی از این سند رخ ندهد و بر اساس قانون و چارچوب پیش برود، آموزش دیدند.

دشتیان به توانمند‌سازی معلمان در قالب شیوه مشخص اشاره کرد و مهم‌ترین شاخصه‌ی آن را انجام کار گروهی دانست.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، سه گزاره با هم‌آموزی، به هم‌آموزی و از هم‌آموزی را مشخصه‌های اصلی این نوع توانمندسازی عنوان کرد.

وی ادامه داد: طرح «سفر یادگیری» برگرفته از سه واژه سنجش، فناوری‌های نوین و روش‌های تدریس با هدف آموزش معلمان سراسر کشور، اجرایی می‌شود تا معلمان با آمادگی بیشتر و تغییر نگرش‌های اساسی در این سه مقوله فعالیت کنند.

مدیر ناحیه سه شیراز نیز با بیان دیدگاه‌هایی پیرامون «مدرسه در تراز سند تحول بنیادین» بر نقش آرامش در کار و تعامل با دانش‌آموزان تأکید کرد.

شاپور آریان گفت: فضای آرام و همدلانه، زمینه‌ساز شکوفایی استعدادها و ارتقای کیفیت آموزش است.

وی با مرور تجربه دوران کرونا، به تأثیرات مثبت و منفی آموزش مجازی اشاره کرد و ادامه داد: «تحول بزرگ در روش‌های آموزش از دل بحران کرونا بیرون آمد؛ باید از جنبه‌های مثبت آن استفاده و از آسیب‌های احتمالی پیشگیری کنیم.

آریان ادامه داد: فضای آرام و همدلانه، زمینه‌ساز شکوفایی استعدادها و ارتقای کیفیت آموزش است. او با مرور تجربه دوران کرونا، به تأثیرات مثبت و منفی آموزش مجازی اشاره کرد و ادامه داد: «تحول بزرگ در روش‌های آموزش از دل بحران کرونا بیرون آمد؛ باید از جنبه‌های مثبت آن استفاده و از آسیب‌های احتمالی پیشگیری کنیم.

مدیر ناحیه سه شیراز در پایان با قدردانی از تلاش معاونان، کارشناسان مسئول و کارشناسان آموزش، خواستار توجه بیشتر به ظرفیت‌های فضای مجازی در مسیر توسعه عدالت آموزشی شد و گفت: استفاده هوشمندانه و مدیریت‌شده از این ابزار می‌تواند فرصتی برای ارتقاء کیفیت آموزش باشد، اما بی‌توجهی به آسیب‌های احتمالی آن مسیر تربیتی را با چالش مواجه می‌کند.

به گزارش سینا، چالش‌های آزمون نهایی، طرح و برنامه‌های متوسطه نظری، کتاب راهنمای دروس و برنامه کلاسی،آیین‌نامه مدارس نمونه دولتی، تغییر رشته، دستورالعمل‌های معافیت تحصیلی و جهش تحصیلی از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد گفتگو و بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا