مدیرعامل پلتفرمهای تبلیغاتی «طاووس» و «دارکوب» در گفتوگوی اختصاصی با سینا:
بعد از جنگ 12 روزه، کارآفرینانِ مستقل هنوز به شرایط عادی باز نگشتهاند

مدیرعامل پلتفرمهای تبلیغاتی «طاووس» و «دارکوب» در گفتوگوی اختصاصی با خبرگزاری سینا، گفت: محدودیتهای اینترنت به خصوص در ایام جنگ 12 روزه لطمههای بسیاری به شرکتهای دانش بنیان، کسب و کارهای متوسط و کوچک و دیگر کارآفرینانِ مستقل وارد کرد که هنوز هم به شرایط عادی باز نگشتهاند.
پریسا ساسانی: این شرکت که از مجموعه شرکتهای پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ است، سالهاست که در حوزه تبلیغات فعالیت میکند. حمیدرضا محمودی، مدیرعامل پلتفرمهای تبلیغاتی «طاووس» و «دارکوب» با بیان این مطلب در گفتوگوی اختصاصی با خبرگزاری سینا، گفت: اقتصاد برای رشد نیازمند آرامش و ثبات است و هرگونه تنش یا بحران، چه داخلی و چه خارجی، در نهایت به ضرر مردم و کشور تمام میشود. بنابراین همه ما باید برای حفظ ثبات اقتصادی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به وابستگی بخش عمده فعالیت ما به اینترنت، محدودیتهای اخیر، تأثیر بسیاری بر کسبوکارها گذاشت و در حوزهای که فعالیت میکنیم بسیاری از مشتریان، بودجه تبلیغاتی خود را کاهش یا متوقف کردند. اما به مرور و با درک اهمیت تبلیغات در فروش، دوباره به این حوزه بازگشتند.
مدیرعامل پلتفرمهای تبلیغاتی «طاووس» و «دارکوب»، در معرفی کسبوکار خود اظهار داشت: فعالیت مجموعه ما به دو پلتفرم اصلی در حوزه تبلیغات معطوف میشود که یکی از آنها پلتفرم «طاووس » در زمینه تبلیغات اینترنتی، بهویژه تبلیغات پیش از پخش ویدئو در وبسایتهای پربازدید کشور است.
وی توضیح داد: به این ترتیب که کاربر پیش از مشاهده محتوای ویدئویی، تیزر تبلیغاتی برندهای طرف قرارداد ما را مشاهده میکند. همچنین تبلیغات بنری و دیگر روشهای نوین تبلیغاتی نیز در این پلتفرم ارائه میشود.
وی افزود: پلتفرم «دارکوب» نیز در حوزه شبکههای اجتماعی فعالیت میکند. به این معنا که اگر مجموعهای از کسب و کار نیاز به محتوای خبری، تبلیغاتی یا موسیقایی داشته باشد، میتواند آن را بهطور همزمان در صدها صفحه اینستاگرام، صدها کانال تلگرام و دیگر شبکههای اجتماعی منتشر کند. علاوه بر این، امکان همکاری با اینفلوئنسرها نیز فراهم است تا با زبان و سبک خود، محصول یا خدمت مورد نظر را معرفی کنند.
حمیدرضا محمودی تاکید کرد: مشتریان ما میتوانند کانالها، صفحات و افراد تأثیرگذار مورد نظر خود را انتخاب کرده، هزینه را پرداخت کنند و در نهایت گزارش و تحلیل دقیقی از میزان بازدید، لایک و نرخ تعامل محتوا دریافت کنند. ما به عنوان بازوی مشاوره رسانهای و تبلیغاتی، کسبوکارها را در انتخاب مسیر و رسانه مناسب یاری میکنیم.
مدیرعامل پلتفرمهای تبلیغاتی «طاووس» و «دارکوب» در خصوص وضعیت کسبوکار و میزان تابآوری مجموعه در شرایط اقتصادی اخیر گفت: در دورهای که بسیاری از شرکتها اقدام به تعدیل نیرو کردند، ما با پیشبینی و برنامهریزی هیچیک از نیروهای کسب و کار خود را تعدیل نکردیم.
وی تاکید کرد: این موضوع یکی از مهمترین اقدامهایی بود که به عنوان مدیرعامل میتوانستم انجام دهم. این در حالی است که اغلب شرکتهای خصوصی در این ایام ناچار به تعدیل نیرو یا کاهش حقوق کارکنان شدند.
محمودی تصریح کرد: این در حالی است که با یگ برنامهریزی اقتصادی مناسب میتوان برای شرایط بحران تاب آوری کرد. از همین رو فعالیت مجموعه را برای شش ماه آینده پیشبینی کردهایم تا در صورت بروز بحران، بتوانیم به فعالیتها ادامه دهیم.
مدیرعامل پلتفرمهای طاووس و دارکوب خاطرنشان کرد: با این اوصاف نه تنها تعدیل نیرو نداشتیم، بلکه دو نیروی جدید نیز جذب کردیم. امیدوارم با بازگشت شرایط اقتصادی به ثبات، شرکتها بتوانند فروش و خدمات خود را توسعه دهند.