مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرد
راه‌اندازی طرح ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد: با هدف حمایت روانی اجتماعی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل رویداد هزار کودک، هزار امید در فارس اجرا می شود.

محسن کلاری امروز، ۱۱ مردادماه در نشست هم اندیشی اعضای ستاد برگزاری رویداد هزار کودک، هزار امید در استان گفت: بازمانده از تحصیل تنها یک آسیب فردی نیست بلکه آسیبی اجتماعی محسوب می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: موضوع بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به فرایند آموزش تنها از عهده آموزش و پرورش برنخواهد امد و‌نیاز هست همه دستگاهها و نهادها خصوصا نهادهای حمایتی و تشکل های غیردولتی در این خصوص حضوری فعال داشته باشند.

کلاری گفت: شروع جرم می تواند از مساله بازماندگی از تحصیل آغاز شود لذا جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان بسیار مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و تربیت می تواند سرنوشت دانش اموز را تغییر دهد و اگر به درستی انجام شود راهکاری پایدار برای شکستن چرخه فقر، اسیب های اجتماعی و محرومیت در جامعه است.

کلاری گفت: تا کنون بیش از ۸۷درصد از دانش اموزان واجدالشرایط ورود به پایه اول ابتدایی در مدارس استان ثبت نام کرده اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۱۲درصدی داشته است.

وی گفت: همه جامعه باید نسبت به دانش اموز بازمانده از تحصیل حساس باشند به نحوی که وقتی این دانش اموزان را مشاهده می کنند سریعا نسبت به معرفی انها به اموزش و پرورش اقدام کنند.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رویداد هزار کودک هزار امید قرار است در شهریورماه امسال برگزار شود گفت: دامنه شمول این رویداد همه استان است و صرفا ویژه شهر شیراز نیست.

علی فاتحی گفت:احصای امار دقیق و تفکیک بین دانش اموزان بازمانده از تحصیل و دانش اموزان ترک تحصیل کرده ضروری است.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس مولفه های موثر در این دو مورد میتواند با هم متفاوت باشد و گاها برخی نیاز به ورود موثرتر برخی دستگاهها باشد.

فاتحی گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نه قادر و‌نه مکلف است که به موضوع بازمانده از تحصیل بپردازد و همه دستگاه ها باید در این خصوص کمک و فعالیت کنند.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: نهادهای غیردولتی و سمن ها در خصوص پرداختن به موضوع دانش اموزان بازمانده از تحصیل بسیار نقش مهم و اساسی دارند.

فاتحی گفت: اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس نیز در این خصوص نقش کلیدی و محوری دارد و باید به سرعت وظایف نهادها ودستگاهها تعیین و مشخص شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس نیز گفت: موضوع دانش اموزان بازمانده از تحصیل از جمله امور مهمی است که‌ حتما واجب است به آن پرداخته شود.

سیدمحمدحسن موسوی گفت: لازم است آمار دقیق و‌ به روزی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان تحصیل و با توجه به این امار تصمیم‌گیری ها انجام شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: نداشتن ادرس محل سکونت و تلفن اشتباه، مهاجرت به خارج از کشور و داشتن معلولیت های جسمانی و روانی و بیماری صعب العلاج از عمده ترین علل وجود امار بازماندگی از تحصیل دانش اموزان در استان هست.

ژیلا حیدری گفت: تاکنون اقدامات متعددی برای بازگشت دانش اموزان بازمانده از تحصیل توسط اموزش و پرورش استان انجام شده به نحوی که تمام مدیران مدارس در این خصوص فعال شده و نسبت به شناسایی و در ادامه تمهیدات بازگشت انها به چرخه تعلیم و تربیت درحال انجام است.

به گزارش سینا و به نقل از اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش استان فارس، معاون اموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: مسایل فرهنگی و اقتصادی از جمله موارد مهم تاثیرگذار در عدم همکاری اولیا برای بازگشت دانش اموزان به تحصیل عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا