تاثیر ساخت ایستگاه جدید فضائی روسیه بر اکتشافات فضائی

روز گذشته روبرت باتیستون Roberto Battiston مدیر آژانس فضائی ایتالیا اعلام کرد : " تصمیم روسیه مبنی بر  ساخت ایستگاه فضائی جداگانه برای خود ، تاثیرات عمیقی در پژوهش ها و فعالیت های بین المللی در عرصه اکتشافات فضائی خواهد داشت . "

وی در ادامه خاطر نشان کرد : "  روسیه دارای یک سیستم بسیار قدرتمند و پیچیده اکتشافات فضائی است . آن ها این حوزه را کاملا تحت کنترل خود داشته و این کشور تمامی تکنولوژی های لازم برای ساخت یک ایستگاه فضائی جدید را در اختیار دارد . "

رئیس آژانس فضائی ایتالیا موارد فوق را در واکنش به سخنان ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه گفت که در یک برنامه تلوزیونی از عزم این کشور برای ساخت ایستگاه فضائی جدید و مختص به روسیه تا سال 2023 میلادی خبر داده بود .

بر اساس اظهارات این مقام ارشد سازمان فضائی ایتالیا ، ایالات متحده آمریکا تصمیمی برای ساخت یک ایستگاه فضائی در مدار زمین نداشته وسیاست های خود را در راستای افزایش سهم بخش خصوصی در مطالعات و کاووش های فضائی تنظیم کرده و اهداف اصلی مد نظر این کشور ، بررسی و اکتشاف دنباله دارها و ماه عنوان شده است .

وی همچنین عنوان کرد که در سال های آینده و پس از رده خارج شدن ایستگاه بین المللی فضائی در سال 2024 اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا دیگر قادر به داشتن فضانورد مقیم به طور ثابت در مدار زمین نخواهند بود . از سوی دیگر برخی از کشورهای دیگر مانند چین نیز از عزم خود برای ساخت ایستگاه های پژوهشی در مدار زمین خبر داده اند و این موضوع ایجاب می کند که اتحادیه اروپا برای آینده پژوهش های فضائی خود استراتژی های جدیدی را اتخاذ کند .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا