اجرای طرح «تربیت هوشمند» در آموزش و پرورش استان فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: تبیین وضع مطلوب با طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر تربیت هوشمند را در دستور کار داریم لذا نقش خانواده و جامعه در تربیت هوشمند، زیر ساخت های لازم، نیازهای اجتماعی و فرهنگی، و .. از ملزومات تربیت هوشمند است.

محسن کلاری امروز، 21 خردادماه در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: با بررسی وضعیت آموزش در ایران و به تبع آن استان فارس و بر اساس آمار های عملکردی دانش آموزان ، کشور ما از یازده سال گذشته تا کنون روندی صعودی داشته است البته این روند هنوز با مطلوب فاصله دارد.

کلاری اضافه کرد: استان فارس بر اساس پایشی که مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری ارائه کرده است، از نظرنرخ بیسوادی افراد بالای شش سال در رتبه نهم کشور قرار دارد همچنین در خصوص کاهش درصد جمعیت بازمانده از تحصیل درسنین ۶ تا ۱۱ سال نیازمند برنامه ریزی جدی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از استمرار رشد نمرات امتحان نهایی دانش آموزان استان خبر داد و عنوان کرد: براساس پایش مجلس شورای اسلامی در موضوع «نسبت هزینه آموزش به کل هزینه خانوار» استان فارس در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش فارس، از تهیه طرح « تربیت هوشمند» در استان فارس خبر داد و  اذعان کرد: توانمند سازی معلمان معطوف به ارتقای ظرفیت های آنان در ارائه دروس؛ فارسی، علوم و ریاضی و همچنین بسط عدالت آموزشی از قوانینی است که در طرح تربیت هوشمند به آنها استناد کرده ایم.

به گزارش سینا و به نقل از اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش و پرورش فارس، وی اضافه کرد: ساحت های ششگانه تربیت در سند تحول بنیادین در طرح « تربیت هوشمند» دیده شده است و  ذی نفعان کلیدی این طرح شامل؛ معلم، دانش آموزان، والدین، مدیران و کادر اجرایی و نیروهای خدماتی می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا