انیمه سلیقه نسل Z را تغییر داد/ انیمه به جای فوتبال و بسکتبال

 

 

NFL و NBA دهه‌ها است که از محبوب‌ترین لیگ‌های ورزشی آمریکا هستند، اما اخیراً بینندگان مسابقات فوتبال و بسکتبال افت قابل توجهی داشته است. به نظر می‌رسد انیمه‌ها مقصر اصلی باشند.

به گزارش خبرگزاری سینا، ده سال پیش، حتی تصور اینکه انیمیشن‌های ژاپنی بتواند جای دو برند معروف آمریکایی را بگیرند، غیرممکن بود. اما طبق یک نظرسنجی در سایت معروف Crunchyroll، انیمه بالاخره در حال گرفتن جایگاه دیگر برنامه‌های محبوب است. نسل Z به شکل چشمگیری به سمت انیمه کشیده شده و تماشای آن را به جای لیگ‌های بزرگ ورزشی انتخاب می‌کند. برای کسانی که کیفیت بالای انیمه‌های اخیر را ندیدند، این موضوع واقعاً شگفت‌آور است. دلایل زیادی برای افزایش محبوبیت انیمه وجود دارد و اگر این روند ادامه پیدا کند، انیمه به‌ زودی پادشاه صنعت سرگرمی خواهد شد.

تعداد بینندگان لیگ‌های بزرگ آمریکا مثل MLB و NFL به پایین‌ترین حد در طول تاریخ رسیده است. عوامل متعددی بر افت این آمار تأثیرگذارند، اما یکی از مهم‌ترین‌ عوامل این است که نسل Z علاقه‌ای به این ورزش‌ها ندارد. لیگ بیسبال آمریکا (MLB) قوانین زیادی را تغییر داد تا بینندگان بیشتری جذب کند، ولی نتیجه‌ای نداشت. نسل Z فارغ از این تغییرات، دیگر به ورزش‌های سنتی آمریکا مثل قبل اهمیت نمی‌دهد. به جای تماشای بازی بین تگزاس رنجرز و بالتیمور اوریول، این نسل ترجیح می‌دهد انیمه‌هایی مثل One Piece و Jujutsu Kaisen را تماشا کند.

استریم محتوا قرار بود همه چیز را برای تماشاچیان راحت‌تر کند. مردم حالا می‌توانند هر وقت که بخواهند، هر چه را که بخواهند تماشا کنند. با وجود ورود استریم، تماشای ورزش سخت‌تر از همیشه شده است. استریم باید دسترسی به بازی‌های محلی و ملی را آسان می‌کرد، اما برعکس عمل کرده است. اگر کسی بخواهد تمام ۸۲ بازی یک تیم NBA را تماشا کند، باید در چندین پلتفرم استریم مختلف عضو باشد یا یک بسته‌ خاص را از ارائه‌ دهنده سرویسش خریداری کند. این وضعیت نه تنها هزینه‌بر و اعصاب‌ خردکن است، بلکه باعث شده هواداران از ورزش فاصله بگیرند و تازه‌واردها نیز رغبت چندانی به این موضوع نداشته باشند.

اما انیمه کاملاً متفاوت است. تقریباً تمام پلتفرم‌های استریم بزرگ مثل Netflix و Disney پلاس پر از انیمه‌های فوق‌العاده‌اند و هزینه‌ی اضافه‌ای هم ندارد. پلتفرم Crunchyroll، بزرگ‌ترین سرویس استریم انیمه در آمریکا، فرصت تماشای ده‌ها انیمه را با هزینه‌‌ای کمتر از ۲۰ دلار در ماه به کاربران می‌دهد.

حالا حتی تیم‌های ورزشی آمریکا مانند تگزاس رنجرز با انیمه‌هایی مثل Jujutsu Kaisen همکاری می‌کنند. البته این همکاری‌ها فقط به ورزش محدود نمی‌شوند و ما همکاری Dragon Ball Super با فست‌فودهای فرانسوی یا حضور One Piece و Jujutsu Kaisen در پارک یونیورسال استودیو را شاهدیم. انیمه بسیار محبوب است و همه می‌خواهند بخشی از موفقیت آن باشند. در حال حاضر، نسل Z فقط المپیک، فیفا، یوفا و NBA را بالاتر از انیمه رتبه‌بندی می‌کند. با این حال، با توجه به موفقیت انیمه در غرب، شاید این وضعیت هم زیاد دوام نیاورد.

 

منبع
گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا