شرکتهای پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی در همایش«هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» حضور یافتند

نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» به همت دانشگاه صداوسیما و مرکز طرح، برنامه و بودجه رسانه ملی با هدف شناسایی چالشها و فرصتهای هوش مصنوعی در رسانه و طراحی الگوی اسلامی زیستبوم هوشمند با حضور شرکتهای دانش بنیان و فعالان در عرصه هوش مصنوعی برگزار شد.
به گزارش اختصاصی خبرگزاری سینا، موضوع هوش مصنوعی و راهبردهای آن با حضور فعالان این عرصه موجب شده سازمانها و نهادهای مختلف اقدام به برگزاری نشست، همایش و یا نمایشگاههایی با این موضوع برگزار کنند تا بتوان در راستای آن به همافزایی و راهکار مناسب برای استفاده بهینه از این دستاوردهای بشری دست یافت و در این راستا شرکتهای نوپا، متوسط و دانش بنیان با حضور جوانان آگاه به حوزه فناوری، در این همایشها حضور پیدا میکنند تا هم فرصتی برای تبادل تجربه و هم با فناوریهای نوین در حوزه هوش مصنوعی آشنا شوند.
نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» با موضوعاتی چون هوش مصنوعی در رسانهها، آیندهپژوهی، حکمرانی فرهنگ و رسانه، اقتصاد رسانه و تعامل فرهنگی و هوش مصنوعی در حال برگزاری است و شرکتهای فعال در عرصه هوش مصنوعی که در پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی مستقر هستند نیز در این همایش ملی حضور دارند.
شرکت «همایش سازان عصر جدید کیش» با مدیریت علی خواجه نژاد از فعالان حوزه تخصصی هوش مصنوعی است که رویدادها و کلاسهای آموزشی در زمینه هوش مصنوعی برگزارمیکند.
همچنین شرکت استارتاپی «ایده های خلاق رایا» با مدیریت علیرضا رشادتی فعال در زمینه های فین تک، هوش مصنوعی و سلامت است که پلتفرم های متعدد با بهره گیری از هوش مصنوعی در زمینه های متفاوت ایجاد کرده است و جدیدترین آن پلتفرم گردشگری سلامت هوشمند مدتریپ است. شرکت تحلیل تجارت تیوا با مدیریت امید امیری فعال در زمینه سیستم های تحلیل داده و رفتار مشتری در شبکه های اجتماعی با استفاده از هوش مصنوعی، شرکت «نارین ایده پاسارگاد» با مدیریت ندا جعفری فشارکی یکی از پیشگامان انتشار بازی و فعال در حوزه هوش مصنوعی است.
شرکت «فناوران نیک اندیشان راشا» با مدیریت سعید فیروزه فعال در زمینه متاورس . AR . VR . هوش مصنوعی AI . تور و گردشگری 360 درجه مجازی و شرکت «فناوری اطلاعات و ارتباطات آدین» با مدیریت محمدمهدی ارسنجانی فعال در حوزه توسعه راهکارها و محصولات مرتبط با داده از جمله کلاندادهها، پلتفرمهای مدیریت و حاکمیت داده، پلتفرمهای عملیات یادگیری ماشین و هوش مصنوعی و توسعه سرویسهای مختلف پردازش و تحلیل داده مبتنی بر هوش مصنوعی ازجمله تحلیل دادههای متنی و مخابراتی فعالیت میکند.
نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» در روزهای 28 و 29 اردیبهشت ماه در حال برگزاری است و در این همایش علاوه بر تبادل تجربه، موضوع علم و فناوری در قالب پذیرش مقاله نیز مورد توجه مدیران قرار گرفته است. از همین رو حدود ۶۸ مقاله مورد تایید اولیه قرار گرفت که در نهایت ۲۴ مقاله پذیرفته شد و قرار است در این همایش ۱۰ عنوان کتاب در قالب تالیف در هوش مصنوعی رونمایی نیز شود.
بررسی ابعاد مختلف تأثیر هوش مصنوعی بر حوزههای فرهنگ و رسانه و همچنین سیاستگذاری، برنامهریزی و راهبری محتوا در این حوزه با محوریت پژوهشکده سیاستگذاری و تنظیمگری رسانه از اهداف برگزاری این همایش است.
همچنین موضوعاتی همچون «هوش مصنوعی و اقتصاد رسانه»، «هوش مصنوعی و مصرف اثر بخش محتوا»، «هوش مصنوعی، فرهنگ و علوم اسلامی»، «هوش مصنوعی در تولید محتوای حرفهای و غیر حرفهای»، «نقش علوم شناختی و هوش مصنوعی در تولید»، «مصرف و اثربخشی محتوا»، «حکمرانی فرهنگ و رسانه ملی و فراملی»، «هوش مصنوعی و جنگ ترکیبی با محوریت رسانه»، «آینده پژوهی، هوش مصنوعی و فرهنگ»، «هوش مصنوعی در رسانهها» (مکتوب، صدا پایه و دیداری، فضای مجازی)، «هوش مصنوعی و تحول فناوریهای رسانهای»، «نقش هوش مصنوعی در رسانههای اجتماعی»، «نقشه راه سازمانهای رسانهای در بهرهبرداری از هوش مصنوعی»، «کاربرد هوش مصنوعی در سیاستگذاری و تنظیم گری رسانه»، «تعالی فرهنگی و هوش مصنوعی»، «رسانه پاک و هوش مصنوعی»، «هوش مصنوعی و جنگ روایتها» مهمترین محورهای این همایش است.