آزمون های تشخیص دیابت جلوی مرگ و میر را نمی گیرد

پژوهشگران پس از تجزیه و تحلیل مطالعات منتشر شده در سال های 2007 تا 2014 دریافتند تشخیص زود هنگام بیماری دیابت می‌تواند سرعت پیشرفت بیماری دیابت را کاهش دهد.

در سال 2008 یک سازمان خدماتی پزشکی توصیه کرد آزمایش‌هایی روی تمام افراد سالم که هنوز نشانه‌های بیماری دیابت را ندارند انجام شود تا قبل از شروع بیماری و سخت‌تر شدن درمان آن، در صورت لزوم قند خون، کلسترول و فشار خون افراد تحت کنترل قرار گیرد.

بسیاری از افراد زمانی که تازه به دیابت مبتلا شده‌اند، احتمالا نشانه خاصی از آن را ندارند و به همین علت اهمیت زیادی به مراقبتهای مربوطه نمی‌دهند. طبق آمار این گزارش بیشتر افراد دیابتی، به دیابت نوع دو مبتلا هستند که به چاقی و کهولت سن ارتباط دارد. این بیماری دقیقا وقتی اتفاق می‌افتد که بدن نمی‌تواند به اندازه کافی هورمون انسولین ترشح کند تا قند خون بدن به انرژی تبدیل شود.

از پیامد‌های دیابت می‌توان به نارسایی کلیه، قطع عضو آسیب دیده و کوری اشاره کرد. دیابت همچنین یکی از عوامل اصلی بیماریهای قلبی و سکته و مرگ و میر در جهان است.

علاوه بر چاقی، فشار خون بالا نیز یکی از عوامل خطرساز برای دیابت است و بنابراین افرادی که فشار خون بالا دارند باید مرتبا آن را کنترل کنند.

از دو پژوهشی که در این گزارش آمده بود، یکی بر افراد با بالاترین خطر ابتلا به دیابت تمرکز داشت، اما خطر مرگ پس از 10 سال برای همه افراد – آنهایی که آزمایش داده بودند و آنهایی که آزمایش نداده بودند – یکسان بود، که دلیل آن می‌تواند ناکافی بودن تعداد افراد تحت آزمایش باشد

برای افرادی که در مراحل اولیه دیابت هستند و فقط قند خون بالا دارند، هم درمان و هم تغییر سبک زندگی در تاخیر روند پیشرفت بیماری تاثیرگذار است. بنابراین تشخیص زودهنگام قند خون غیر طبیعی قبل از منجر شدن به دیابت می‌تواند بسیار کارساز باشد.

گزارش جاری تایید می‌کند که پیشگیری از دیابت امکان پذیر است، با این حال پژوهشگران هنوز به اطلاعات بیشتری نیاز دارند.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا