مدیر نتفلیکس مدعی نجات هالیوود شد

مدیرعامل مشترک نتفلیکس تاکید کرد که سینما رفتن برای بسیاری از مردم به امری از مد افتاده تبدیل شده و نتفلیکس با ارائه محتوای سینمایی در خانه، در حال نجات هالیوود است.
به گزارش خبرگزاری سینا، تد ساراندوس، مدیرعامل سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس، در سخنرانی خود در اجلاس تایم ۱۰۰ در نیویورک گفت که نتفلیکس با ایجاد دسترسی گسترده به آثار سینمایی، بهویژه برای ساکنان مناطق روستایی که امکان رفتن به سینما را ندارند، در حال نجات صنعت سرگرمی است.

او نتفلیکس را یک «شرکت کاملاً مصرفکنندهمحور» توصیف کرد وگفت: «ما برنامهها را به شکلی ارائه میکنیم که شما دوست دارید آنها را تماشا کنید.» ساراندوس افزود کاهش فروش گیشه نشان میدهد که «مصرفکنندگان دارند به ما چه میگویند؟ پاسخ این است که آنها ترجیح میدهند فیلمها را در خانه ببینند.»
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تماشای فیلم به صورت جمعی در سالن سینما ایدهای منسوخ شده است، گفت: «من معتقدم که این ایده برای اکثر مردم دیگر کارآمد نیست، البته نه برای همه.»
در سال ۲۰۱۹، نتفلیکس آخرین سالن سینمای تکصفحهای منهتن را خریداری کرد، اما با آغاز همهگیری کرونا، برتری این پلتفرم نسبت به سالنهای سینما سرعت بیشتری گرفت. با این حال، دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم همچنان از دست نتفلیکس دور مانده است.
به گزارش گاردین، ساراندوس همچنین به تاثیر نتفلیکس در گسترش سلیقه مخاطبان اشاره کرد و گفت مشترکان این پلتفرم اغلب به تماشای ژانرهای گوناگون علاقه نشان میدهند.
مدیر نتفلیکس در ادامه به چالشهای صنعت سرگرمی در معادلات تجارت جهانی پرداخت و گفت: «اغلب اوقات صنعت سرگرمی مثل یک کسبوکار واقعی جدی گرفته نمیشود.»
او هشدار داد که در برخی توافقات تجاری، برای بخش سرگرمی محدودیتهای سرمایهگذاری ویژهای اعمال میشود که دیگر صنایع مشمول آن نیستند.
نگرانیها درباره تأثیر جنگهای تعرفهای دولت ترامپ نیز بخشی از صحبتهای ساراندوس بود. او به محدودیتهای جدید چین در واردات فیلمهای آمریکایی اشاره کرد که در پاسخ به تعرفههای آمریکا بر کالاهای چینی اعمال شده است. اداره فیلم چین نیز اعلام کرده که این اقدام میتواند محبوبیت فیلمهای آمریکایی در بین تماشاگران چینی را کاهش دهد.