مشارکت بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان فارس در فرآیند رصد و پایش طرح نماد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از مشارکت بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ مدرسه این استان در فرآیند رصد و پایش طرح نماد خبر داد.

فرشید قاسمی امروز، ۲۰ فروردین ماه در جلسه بررسی اقدامات طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) با حضور احمد محمود زاده؛ معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور در باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در آموزش و پرورش استان در اولویت قرار دارد طرح نماد و برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: مراقبت از دانش آموزان در برابر رفتارهای پر خطر آسیب های اجتماعی با مداخلات به موقع و موثر مبتنی بر مدل بومی و سبک زندگی ایرانی هدف کلی طرح «نماد» است.

قاسمی تصریح کرد: آموزش‌های رشد مدار، شناسایی و غربالگری، مداخله مختصر، مصاحبه تشخیصی، درمان و حمایت‌های اجتماعی و روانی، ۶ فرآیند راهبردی طرح «نماد» را تشکیل می‌دهند.

به گزارش سینا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، وی یادآور شد: برگزاری جلسات میز نماد، تدوین برنامه بومی عملیاتی ویژه نواحی و مناطق، ثبت گزارش رصد و پایش های انجام شده در سامانه طرح نماد، پیگیری وضعیت دانش آموزان دارای فوریت‌های روانی اجتماعی، ترسیم اطلس آسیب‌های اجتماعی، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت ویژه کارشناسان و تبیین قوانین حمایت از اطفال و نوجوان، اجرای طرح قاضی در مدرسه و …، از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای طرح نماد در استان فارس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا