نایبرئیس فراکسیون گردشگری مجلس:
رویدادسازی کلید توسعه صنعت گردشگری است/ لزوم بازاریابی و تبلیغات هدفمند گردشگری
نایبرئیس فراکسیون گردشگری مجلس و نماینده مردم میانه با تأکید بر اهمیت برگزاری رویدادهای متنوع گردشگری، از برگزاری ۸۰ رویداد متنوع گردشگری در سرتاسر آذربایجانشرقی خبر داد و تقویت بازاریابی و تبلیغات هدفمند را برای معرفی ظرفیتهای کمتر شناختهشده استان ضروری دانست.
به گزارش خبرگزاری سینا، مریم عبداللهی، نایبرئیس فراکسیون گردشگری مجلس و نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ضرورت برگزاری رویدادهای گردشگری گفت: امسال ۸۰ رویداد متنوع گردشگری در آذربایجانشرقی برگزار شده که ۴۶ مورد از آنها در تقویم رسمی رویدادهای گردشگری کشور ثبت شده است. لازم است با تلاش بیشتر، سایر رویدادها نیز به ثبت برسند تا جایگاه استان در گردشگری ملی تقویت شود.
نایبرئیس فراکسیون گردشگری مجلس در ادامه برگزاری نمایشگاه ملی صنایعدستی و نمایشگاه بینالمللی گردشگری تبریز در مهرماه ۱۴۰۳ را گامی مثبت خواند و اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی منحصربهفرد برای معرفی ظرفیتهای بینظیر استان در حوزه گردشگری و صنایعدستی بود و که ضمن جلب مشارکت سرمایهگذاران داخلی و خارجی باعث شاساندن ظرفیتهای کمنظیر اجرایی آذربایجانشرقی در این حوزهها شد.
او با اشاره به اهمیت بازاریابی و تبلیغات افزود: معرفی جاذبههای کمتر شناختهشده آذربایجانشرقی نیازمند بازاریابی حرفهای و تبلیغات هدفمند است. استفاده از ظرفیت رسانهها، شبکههای اجتماعی و برگزاری رویدادهای تخصصی میتواند زمینهساز جذب گردشگران داخلی و خارجی شود.
عبداللهی با بیان نقش مدیریت و هماهنگی در اجرای رویدادها ادامه داد: تلاشهای مداوم و برنامهریزیهای دقیق در این زمینه، نشانهای از توجه نهادهای متولی به توسعه گردشگری در استان است. این روند باید حفظ و تقویت شود تا دستاوردهای بیشتری حاصل شود.
نماینده مردم میانه و ترکمنچای در مجلسشورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همکاری همهجانبه دستگاههای اجرایی و بهرهگیری از ظرفیتهای موجود در استان میتواند آذربایجانشرقی را به یکی از قطبهای اصلی گردشگری کشور تبدیل کند و مسیر توسعه پایدار این حوزه را بیش از پیش هموار سازد.
منبع: میراث آریا