با معرفی قابلیت جدید گوگل رقم خواهد خورد
نبرد Gemini و OpenAI در مرحله جدید

محققان نشان دادند که چت جی‌پی‌تی با ۳.۷ میلیارد بازدید از سایتش در سراسر جهان، در مقایسه با ۳.۴۵ میلیارد کاربر گوگل کروم، ترافیک رو به رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری سینا، گوگل یک برگه(Tab) حالت هوش مصنوعی را به گزینه‌های پیوند در نتایج جستجوی خود اضافه خواهد کرد. در جایی که گزینه‌های «همه»(All)، «تصاویر»(Images)، «ویدئوها»(Videos) و «خرید»(Shopping) در آن قرار دارند. حالت هوش مصنوعی، جستجوی گوگل را برای کاربران قابل دسترسی‌تر و شهودی‌تر می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا از طریق نوار متنی چت‌بات، سوالات مربوط به لینک‌های نتایج را بپرسند.

اگرچه که گوگل هیچ نظری در مورد توسعه این موارد نداده است، این برند به طور مشخص در رقابت با اُپن‌ای‌آی، خالق چت‌بات چت جی‌پی‌تی است. هنگامی که اُپن‌ای‌آی در اواخر ماه اکتبر قابلیت جستجوی چت جی‌پی‌تی را معرفی کرد، بسیاری متوجه شدند که چگونه جستجوی گوگل می‌تواند شاهد نزدیک‌ترین رقیب خود به دلیل محبوبیت سریع این ابزار باشد.

محققان نشان دادند که چت جی‌پی‌تی با ۳.۷ میلیارد بازدید از سایتش در سراسر جهان، در مقایسه با ۳.۴۵ میلیارد کاربر گوگل کروم، ترافیک رو به رشد داشته است. این موضوع باعث ایجاد زمزمه‌هایی شد که شرکت سازنده آن به طور بالقوه در حال توسعه یک مرورگر مبتنی بر هوش مصنوعی برای مقابله با گوگل است. مدیران اُپن‌ای‌آی وجود یک مرورگر در دست ساخت را رد کرده‌اند. در همین حال، این شرکت درباره برنامه‌هایی برای افزایش تلاش‌های توسعه هوش مصنوعی برای رسیدن به هدف یک میلیارد کاربری چت جی‌پی‌تی در سال ۲۰۲۵ بحث کرده است.

با این وجود، کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که توسعه اولیه گوگل در موتور جستجوی خود شامل خلاصه‌های هوش مصنوعی در جستجوی گوگل می‌شود.

این برند اکنون شروع به ارائه پشتیبانی از این ویژگی به چندین بازار دیگر کرده است. تاکنون، به نظر می‌رسد که استراتژی هوش مصنوعی این شرکت قابلیت‌های قدیمی گوگل را در جمینای ادغام می‌کند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا