معاون علمی رئیس جمهور:
رئیسجمهور و وزیران به دستیار هوش مصنوعی مجهز میشوند
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیس جمهور از برنامه معاونت علمی برای تهیه دستیار هوش مصنوعی برای رئیس جمهور و همه وزیران کابینه دولت چهاردهم تا شش ماه آینده خبر داد.
به گزارش خبرگزاری سینا، حسین افشین امروز سهشنبه ۱۳ آذرماه در نشست خبری افزود: با دسترسی رئیسجمهور و وزرا به دستیار هوش مصنوعی، دسترسی به دادهها و البته اخذ بهترین تصمیمات مدیریتی برای آنها تسهیل خواهد شد.
ستادهای فناورانه ذیل معاونت علمی به ۸ ستاد کاهش مییابد
وی با بیان اینکه، شمار فعلی ستادهای فناورانه ذیل این معاونت ۲۳ ستاد است، از برنامه معاونت علمی برای کاهش ستادهای زیرمجموعه خود به حداکثر ۸ ستاد با هدف چابکسازی هر چه بیشتر ماموریتهای محوله این ستادها خبر داد.
افشین از ستادهای فناورانه معاونت علمی به عنوان موتور محرک و فکری این مجموعه یاد کرد و در عین حال اذعان داشت که بنا به دلائلی این ستادها ضعیف شدهاند.
معاون علمی رئیس جمهور، یکی از دیگر از دلایل این تصمیم را ساماندهی بهینه نیروهای کیفی معاونت علمی و افزایش هر چه بیشتر اثربخشی عنوان کرد و افزود: البته تعدادی از ستادها تجمیع شدهاند و یک سرپرست برای آنها تعیین شده است اما برخی از آنها از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برخوردارند و تجمیع آنها نیازمند هماهنگی با این شوراست.
وی تاکید کرد: ستادهای جدید معاونت علمی باید از دو شاخصه افزایش هر چه بیشتر درجه علمی و همچنین توان برقراری ارتباط با اندیشکدههای نخبگانی برخوردار باشند.
توقف طرح مهندسی معکوس خودرو تسلا در ایران
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص پروژه مهندسی معکوس خودرو تسلا در ایران، تصریح کرد: این پروژه در ایران در حد یک طرح باقی مانده و پیشرفت خاصی نداشته و متوقف شده است.
وی افزود: البته در بخش موتور الکترونیکی خودرو تسلا اقداماتی در حال انجام است، ضمن اینکه طراحی پلتفرم خودروی برقی به سرمایهگذاری سنگینی حدود یک میلیارد دلار نیاز دارد.
افشین با اشاره به اینکه هم اکنون در بخش تولید خودروهای داخلی، طراحی پلتفرمهای جدید وجود ندارد، دلیل این مهم را وجود تقاضاهای زیاد مردمی و نوبتهای طولانی برای خرید خودرو دانست و افزود: با این شرایط، خودروسازان دلیلی برای ایجاد پلتفرمهای جدید نمیبینند.
وی بیان داشت: دو خودروساز داخلی هم اکنون از پلتفرمهای قدیمی استفاده میکنند و دائما با تغییرات کوچک و یکسان در ظاهر خودرو، ادامه فعالیت میدهند بهطوریکه مثلا خودروی تارا بر پایه پلتفرم یک ماشین دیگر طراحی شده است.
منبع: ایرنا