آموزش دنیای شگفت‌انگیز هوش مصنوعی به کودکان و نوجوانان

توسط سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی، ثبت نام دوره آموزشی «آینده‌سازان هوشمند» با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با دنیای شگفت‌انگیز هوش مصنوعی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سیناپرس:‌ مرکز آموزش‌های تخصصی این سازمان ورکشاپ یک روزه «آینده‌سازان هوشمند» را با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با هوش مصنوعی برگزار می‌کند.

این ورکشاپ که به آموزش استفاده از هوش مصنوعی در یادگیری اختصاص دارد، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از این فناوری نوین، درک بهتری از درس‌ها داشته و مهارت‌های جدیدی برای آینده کسب کنند.

امروزه با رشد سریع فناوری‌های دیجیتال، هوش مصنوعی به یکی از مهم‌ترین عوامل تحول در بخش‌های مختلف زندگی تبدیل شده است. این تکنولوژی در حوزه آموزش نیز کاربردهای گسترده‌ای دارد. از جمله، هوش مصنوعی می‌تواند فرآیند یادگیری را شخصی‌سازی کرده و به دانش‌آموزان کمک کند تا براساس نیازهای فردی خود به شیوه‌ای بهینه‌تر و مؤثرتر درس بخوانند.

«ورکشاپ آینده‌سازان هوشمند» با هدف آشنایی دانش‌آموزان با ابزارهای هوش مصنوعی طراحی شده است. ابزارهایی که با تنظیم سطح یادگیری متناسب با فرد، به آن‌ها کمک می‌کنند تا سریع‌تر و بهتر مطالب را یاد بگیرند. به علاوه، شرکت‌کنندگان در این دوره مهارت‌هایی را در زمینه استفاده از چت‌بات‌ها برای پاسخ به سوالات درسی، نرم‌افزارهای آموزشی تعاملی، و حتی تولید محتوا با کمک هوش مصنوعی کسب خواهند کرد.

یکی از اهداف مهم این ورکشاپ آموزشی، آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آینده‌ای است که در آن مهارت‌های مرتبط با فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی نقشی کلیدی در بازار کار خواهند داشت. دانش‌آموزان با یادگیری نحوه استفاده از هوش مصنوعی در حل مسائل پیچیده و برنامه‌ریزی تحصیلی خود، نه تنها درک بهتری از مفاهیم درسی خواهند داشت، بلکه می‌توانند به صورت مستقل‌تر و خلاقانه‌تر به یادگیری بپردازند.

از جمله سرفصل‌های آموزشی این دوره می‌توان به «آشنایی با هوش مصنوعی و کاربردهای آن در آموزش»، «استفاده از چت‌بات‌ها برای پاسخ به سوالات درسی» و «یادگیری تعاملی با ابزارهای هوش مصنوعی» و «تولید محتوا با هوش مصنوعی» اشاره کرد.

این ورکشاپ روز پنجشنبه ۲۴ آبان‌ماه، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در تهران، خیابان انقلاب، خیابان قدس، خیابان بزرگمهر، پلاک ۹۸، با حضور کودکان ۹ تا ۱۵ سال برگزار می‌شود و هزینه ثبت‌نام ۵۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

این دوره تابستانی همچنین با تخفیف ویژه‌ای برای شرکت‌کنندگان در دوره «هدهد» مرکز آموزش‌های تخصصی سازمان قرآنی همراه است. این افراد می‌توانند با ۴۰ درصد تخفیف در این دوره ثبت‌نام کنند.

برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به سامانه رویش به نشانی http://qurani.jdereg.ir مراجعه کرده یا با شماره‌های ۶۷۶۱۲۲۱۳-۱۵ تماس گیرید. همچنین از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی با نشانی @education_isqa نیز می‌توانید ارتباط برقرار کنید.

منبع:‌روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا