مدیرکل حراست جهاددانشگاهی:
تطبیق فعالیت‌های علمی جهاددانشگاهی با نیازهای روز جامعه از مزیت‌های این نهاد است

مدیرکل حراست جهاددانشگاهی با تأکید بر اینکه پس از جنگ تحمیلی جهاددانشگاهی توانست مأموریت‌های جدیدی را برای فعالیت‌های خود در تمامی حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و علمی بازتعریف کند گفت: تطبیق فعالیت‌های علمی با نیازهای روز کشور و جامعه چه در حوزه‌های اجتماعی، چه در حوزه‌های فرهنگی، چه در حوزه‌های پزشکی و … ازجمله مزیت‌های این نهاد انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، سیدیوسف حسینی مدیرکل حراست جهاددانشگاهی در مراسم معارفه مدیر حراست جدید واحد استان مازندران که 29 مهرماه جاری در این واحد استانی برگزار شد، با اشاره به اهداف و مأموریت‌های کلان جهاددانشگاهی از ابتدای تأسیس تاکنون گفت: صیانت از جامعه علمی یکی از اهداف و مأموریت‌های اصلی تشکیل جهاددانشگاهی در روزهای آغازین انقلاب اسلامی بوده است.

وی در ادامه افزود: جهاددانشگاهی در همان روزهای ابتدایی تشکیل جمهوری اسلامی تلاش نمود تا فعالیت‌های آموزشی را بر اساس خواسته‌ها و اهداف نظام برنامه‌ریزی و طراحی کند.

مدیرکل حراست جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس بخشی از مدیریت جنگ در حوزه علم و فناوری به دانشمندان و پژوهشگران جهاددانشگاهی سپرده شد، اظهار داشت: فعالیت‌های قابل‌توجهی از سوی جهاددانشگاهی به‌ویژه در حوزه‌های الکترونیک در دوران دفاع مقدس صورت پذیرفت که منشأ پیشرفت برای مجموعه‌های دفاعی کشور شد.

حسینی با تأکید بر اینکه پس از جنگ تحمیلی جهاددانشگاهی توانست مأموریت‌های جدیدی را برای فعالیت‌های خود در تمامی حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهش و فناوری بازتعریف نماید، گفت: تطبیق فعالیت‌های علمی با نیازهای روز کشور و جامعه چه در حوزه‌های اجتماعی، چه در حوزه‌های فرهنگی، چه در حوزه‌های پزشکی و … ازجمله مزیت‌های این نهاد انقلابی است.

این مقام مسئول یادآور شد: جهاددانشگاهی جزء دستگاه‌هایی است که توانسته با ورود به حوزه‌های مختلف دانش‌بنیان به موفقیت‌های مهمی دست پیدا کند؛ لذا به همین دلیل است که همواره رهبر فرزانه انقلاب جهاددانشگاهی را مورد لطف قرار داده و این نهاد را به‌عنوان الگویی برای انجام کار انقلابی و جهادی معرفی کند.
وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ یکی از بخش‌های مهم برای مسئولان کشور است، اظهار داشت: همواره بخش اصلی فعالیت‌ها و مأموریت‌های فرهنگی دانشگاه‌های کشور بر عهده جهاددانشگاهی است.

مدیرکل حراست جهاددانشگاهی در ادامه سخنانش با یادآوری ضرورت جهاد تبیین به‌ویژه برای نسل جوان و دانشگاهی جامعه عنوان داشت: اجرای طرح دانشجویی «ایران مرز پرگهر» یکی از اقدامات اساسی این نهاد در حوزه جهاد تبیین برای نسل جوان و دانشگاهی جامعه است که توسط توابع این نهاد در سراسر کشور در حال اجرا است.

حسینی در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر اینکه پژوهشگاه رویان به‌عنوان یک مرجع علمی بین‌المللی در جهان شناخته می‌شود، گفت:جهاددانشگاهی مملو از این ظرفیت‌های کلان است که می‌تواند با فعال نمودن آن به رشد و تعالی جمهوری اسلامی در تمامی بخش‌ها کمک کند.

لازم به ذکر است در مراسم مزبور از خدمات محمدنژاد در طول مدت تصدی مدیریت حراست جهاددانشگاهی واحد استان مازندران تکریم و سید احسان تاکامی به‌عنوان مدیر حراست جدید این واحد استانی معرفی شد.

منبع: روابط عمومی جهاددانشگاهی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا