ژاله علو با زندگی اوشین چه کرد؟

یکی از سریال‌های به یادماندی دهه 60 سریال «اوشین» است که به تازگی از شبکه تماشا پخش شد. این سریال در زمان پخش خود جزء پربیننده‌ترین سریال‌ها بود. به طوری که در زمان پخش آن خیابان‌ها خالی می‌شد.

به گزارش خبرگزاری سیناپرس:  بهروز تورانی از منتقدان قدیمی فیلم و سریال درباره تقدیر از ژاله علو نوشته است: در هفته های اخیر چند باری دیدم که دارند از خانم ژاله، گوینده، دوبلور، مدیر دوبلاژ و بازیگر توانا و باسابقه، تجلیل می‌کنند و هر بار به یاد نقش او در تغییر داستان سریال ژاپنی سال‌های دور از خانه (اوشین) افتادم که در سال‌های جنگ در دهه شصت از تلویزیون ایران پخش می‌شد.»

کانال تلگرامی سبک زندگی روزنامه‌نگاران نوشت: «ژاله با مهارتی شگفت انگیز ماجرای یک خانم ژاپنی را به داستانی درباره زن کارگری که مهارتش در آرایشگری بود، تبدیل کرد و همه نقش‌های دیگر و نسبت بین کاراکترها را تغییر داد و اصلا از نو سریال تازه‌ای بنا کرد که خیلی هم موفق بود و شهر را خلوت می‌کرد. مشکلات منطقی داستان تازه را هم با گفتارهایی که خودش می‌نوشت حل می‌کرد. از نظر هنری و اخلاق حرفه‌ای ایرادهایی به این کار وارد است اما کاری که ژاله کرد، سرمایه تلویزیون و اخلاقیات سنتی ملتی را که داشت تبدیل به امت می‌شد نجات داد.»

گفتنی است که ژاله علو ـ دوبلور، بازیگر و گوینده باسابقه عرصه نمایش، تصویر و رادیو،  سال ۱۳۶۵ مدیریت دوبلاژ سریال «اوشین» را در بر عهده گرفت. این سریال یکی از به یادماندنی‌ترین سریال‌هایی بود که از تلویزیون پخش شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا