عضو شورای اسلامی شهر شیراز:
اصلاح قانون مشرفیت منازل، خواسته عمومی مردم است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد که اصلاح قانون مشرفیت منازل از مهم‌ترین مطالبات مردم بوده و نمایندگان مجلس باید این موضوع را به‌طور جدی پیگیری کنند.

به گزارش سینا پرس فارس، غلامحسن اسکندری امروز، ۲۲ مهرماه در یکصد و هفتادمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود به مسئله مشرفیت منازل پرداخت و بیان کرد: یکی از موارد جدی مطالبه‌ مردم در دیدارهای مردمی، موضوع مشرفیت است.

او با اشاره به نگرانی‌ها مبنی بر اینکه بی‌حجابی به نوامیس خانواده‌ها آسیب می‌زند، گفت: با این حال، به دلیل ضعف قانونی موجود، نمی‌توانیم در خانه‌ها محرمیت و حریم‌ها را ایجاد کنیم. ماده ۱۳۳ قانون مدنی رسماً اجازه مشرفیت را صادر کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز از نمایندگان مجلس، به خصوص نمایندگان شیراز و فارس، درخواست کرد: به طور جدی برای اصلاح این قانون گام بردارند.

اسکندری افزود: کمیسیون شهرسازی و معماری دوره ششم، مصوبه‌ای در این خصوص داشت که به کمیسیون ماده 5 ارسال شده و موافقت‌هایی نیز اخذ شده است، اما این موافقت‌ها شکننده است و نیاز به اقدام محکم مجلس دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین از رسانه‌ها خواست که این مطالبه عمومی را مطرح کنند تا به نتیجه مطلوب برسد.

اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها و تبعیض‌ها در انتشار اخبار شورا و شهرداری، تأکید کرد: این موضوع باعث ایجاد حس تبعیض در مردم می‌شود.

به گفته اسکندری، برخی فعالان مرتبط با نشر اخبار تهدید شده‌اند که اخبار مرتبط با برخی اعضا را منتشر نکنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خواستار شفاف‌سازی هزینه‌های انتشار خبر در رسانه‌ها و اعلام تعداد برنامه‌های تلویزیونی و اخبار منتشر شده برای هر عضو شد و گفت: شفاف‌سازی می‌تواند مسئله عدالت را نیز حل کند.

در پایان،‌ اسکندری به وضعیت دو عضو شورا اشاره نمود که پس از صدور حکم باید به شورا بازگردند و خاطرنشان کرد: تا زمان حل و فصل موضوع در هیئت حل اختلاف، دیوان عدالت اداری و وزارت کشور، این دو نفر عضو رسمی شورا هستند و عدم حضور آنها تضییع حق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا